Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Trwa modernizacja pierwszego M8C

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2013-11-28 10:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Trwa modernizacja pierwszego M8C
fot. Kasper Fiszer
Chcemy przebudować wszystkie posiadane tramwaje M8C, zachowując ich dwukierunkowość - mówi w rozmowie z "Transportem Publicznym" prezes MPK-Łódź Zbigniew Papierski.

Roman Czubiński, "Transport Publiczny": Jak przedstawia się zaawansowanie prac przy modernizacji zakupionych w tym roku wagonów M8C?

Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź:
Prowadzimy już prace przy pilotażowej modernizacji pierwszego egzemplarza. Myślę, że po wakacjach powinien on wyjechać na łódzkie tory. Przebudowa obejmuje przede wszystkim wstawienie części niskopodłogowej. W ten sposób około 25% powierzchni wnętrza wagonu będzie łatwo dostępne dla osób niepełnosprawnych lub rodziców z wózkami dziecięcymi. W ramach modernizacji będzie też odświeżony zewnętrzny wygląd pojazdu - przewidujemy wymianę obu ścian czołowych. W odnowionym wnętrzu zamontujemy kompleksowy system informacji pasażerskiej.

Ile będzie kosztowała przebudowa?

Szacujemy, że koszt prototypu powinien zamknąć się w kwocie 1,5 miliona złotych. Dla porównania, nowy niskopodłogowy tramwaj jednego z polskich producentów kosztuje 7,5 - 8 mln zł. Nie zamknęliśmy jeszcze kosztorysu, zastanawiamy się nad pewnymi rozwiązaniami, które mogą zwiększyć lub zmniejszyć koszt - na przykład nad zamontowaniem nowych drzwi odskokowo-przesuwnych lub pozostawienie starych.

Jak długa będzie żywotność pojazdu po modernizacji?

Planujemy, że będzie służył łodzianom przez co najmniej 15 lat.

Czy przebudowany tramwaj będzie nadal dwukierunkowy i dwustronny?


Tak. Przerobienie na pojazd jednokierunkowy byłoby nieuzasadnione ekonomicznie i technicznie. Wymagałoby przerobienia całego systemu sterowania oraz instalacji elektrycznej. Natomiast dzięki pozostawieniu obydwu kabin wagony nadal będą mogły być wykorzystywane podczas remontów sieci na liniach wahadłowych.

Jeśli przebudowany wagon się sprawdzi, MPK będzie modernizowało kolejne?


Docelowo chcemy przebudować wszystkie 18 sztuk. Decyzję o wysłaniu ich na konkretne linie będzie podejmował Zarząd Dróg i Transportu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Wszystkie dwukierunkowe na ŁTR

Komunikacja

Łódź: Wszystkie dwukierunkowe na ŁTR

Kasper Fiszer 14 maja 2014

Bruzi: Do końca czerwca 14 tramwajów dla Łodzi

Komunikacja

Bruzi: Do końca czerwca 14 tramwajów dla Łodzi

Roman Czubiński 16 marca 2013

Łódź: Pierwszy tydzień liniowej jazdy M8C

Komunikacja

Łódź: Pierwszy tydzień liniowej jazdy M8C

Roman Czubiński 11 września 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5