Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódź: Trasa W-Z - opóźnienie umów nie zaszkodzi?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Łódź: Trasa W-Z - opóźnienie umów nie zaszkodzi?
fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Choć termin rozpoczęcia prac na odcinkach peryferyjnych został przesunięty, władze Łodzi utrzymują, że dla ukończenia przebudowy Trasy W-Z nie ma zagrożeń. Także pod względem finansowym.

Jak twierdzi wiceprezydent Marek Cieślak, trwa wymiana korespondencji między miastem a Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych. - CUPT deklaruje wsparcie projektu i sugeruje, byśmy dalej prowadzili postępowanie przetargowe i zakończyli je wyłonieniem wykonawcy - mówi urzędnik. Dofinansowanie całego przedsięwzięcia może wynieść nawet 80% kosztów kwalifikowanych, czyli w przypadku rozbudowy i modernizacji Trasy W-Z ok. 118 mln zł (wobec 114 mln zł luki między kosztorysem a najniższymi kwotami ofert). Zwiększenia dofinansowania ma doczekać się nie tylko Łódź. Lista indywidualnych projektów miejskich w ramach Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko" ma być zweryfikowana w maju.

- Właśnie wtedy planujemy podpisywanie umów - deklaruje wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Pierwotnie planowanym terminem był kwiecień. Czy wystarczy czasu na ukończenie i rozliczenie inwestycji do końca 2015 r.? - Jeśli rozpoczniemy prace na kolejnych odcinkach nawet w czerwcu - a myślę, że nie ma przeszkód, by stało się to już w maju - cała inwestycja zostanie rozliczona w terminie - twierdzi przedstawicielka ZDiT. - Już w pierwszej połowie maja będziemy gotowi, by ogłosić najkorzystniejszą ofertę. Nie ma na razie obaw, że wykonawcy nie zdążą - dodaje. - Harmonogram jest realizowany, rozstrzygnięcie przetargu na peryferyjne odcinki powinno nastąpić do 18 czerwca (90 dni od momentu ich złożenia). Mamy więc jeszcze czas na formalności - mówi M. Cieślak.

Na razie trwają prace na całym odcinku centralnym. Między al. Włókniarzy a Żeromskiego ułożono już tor na podkładach betonowych. - Kończymy prace związane z budową ścian szczelinowych - informuje K. Mikołajec. - W tej chwili są one wykonywane już tylko w okolicach ul. Sienkiewicza i między Wólczańską a Gdańską. Przybywa też stropów - między Piotrkowską a al. Kościuszki jest już zabetonowanych kilka sekcji, a kolejne są zbrojone - wylicza wicedyrektor ZDiT.

Rozpoczęły się też prace na ul. Piotrkowskiej. - Odkryliśmy tory, co do których nie byliśmy pewni, czy jeszcze tam są - mówi przedstawicielka ZDiT. Istnienie czynnego liniowo do 1960 r. torowiska tramwajowego nie było zaskoczeniem dla uważnych obserwatorów, bowiem w 2008 r. przy okazji remontu skrzyżowania Piotrkowska - Żwirki w ramach ŁTR odsłonięto jego fragment. Obecne "odkrycie" nieco utrudniło demontaż nawierzchni, ale nie spowolniło prac. Niedługo rozpocznie się korytowanie i właściwa budowa torowiska. Według deklaracji ZDiT, wraz z remontem całej szerokości ulicy będzie ona zakończona jeszcze w tym roku, podobnie jak centrum przesiadkowe między liniami W-Z a ŁTR (Dworzec Tramwajowy Centrum).

Zakres trwającego właśnie przetargu to całkowita wymiana ok. 4,2 km torowiska na odcinku retkińskim (zachodnim) oraz ok. 6 km na widzewskim (wschodnim). Nowy odcinek na Olechów ma liczyć 4,5 km długości. Realizowany od listopada odcinek centralny (Kilińskiego - dworzec Łódź Kaliska) z dworcem przesiadkowym oraz częściowym sprowadzeniem pod ziemię ruchu samochodowego liczy ok. 3 km. Na całej trasie tramwaje otrzymają priorytet dla przejazdu. Płynniejsza ma być także jazda samochodem po Śródmieściu dzięki wchodzącemu w zakres inwestycji Obszarowemu Systemowi Sterowania Ruchem. Inteligentny system ma objąć 219 skrzyżowań.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Zobacz również:

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Komunikacja

Łódź: Trasa W-Z z perspektywy wykonawcy

Roman Czubiński 30 marca 2017

Łódź: Wniosek o kontrolę NIK w sprawie systemu sterowania ruchem

Prawo & Finanse

Łódź: Nowe oblicze placu pod Urzędem Marszałkowskim

Przestrzeń

Łódź: Podsumowanie pierwszych miesięcy Trasy W-Z

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Komunikacja

Łódź. Pierwszy dzień trasy W-Z [ZDJĘCIA]

Roman Czubiński 03 listopada 2015

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Komunikacja

Łódź: Tramwajowa Trasa W-Z otwarta

Roman Czubiński 31 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5