Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone
fot. Roman CzubińskiNa razie trwa przebudowa skrzyżowania Dąbrowskiego - al. Śmigłego-Rydza
W połowie roku Zarząd Inwestycji Miejskich chce rozpocząć przebudowę ul. Dąbrowskiego między Podgórną (na tej ulicy kończy się zakres trwającej inwestycji na skrzyżowaniu Dąbrowskiego – al. Śmigłego-Rydza) a Rzgowską. Przebudowa ma przynieść korzyści wszystkim uczestnikom ruchu: kierowcy zyskają równą nawierzchnię, pasażerowie tramwajów – wydzielone torowisko, a rowerzyści – drogę rowerową. Zadanie jest częścią przewidzianego do realizacji z pomocą środków unijnych programu „Tramwaj dla Łodzi”.

Te odcinki torowiska, które dziś stanowią część jezdni, zostaną wydzielone z jezdni i przerzucone na jej północną stronę. Odseparowanie komunikacji drogowej od szynowej ma poprawić przepustowość zarówno dla samochodów, jak i dla tramwajów. W miejscach, w których dziś pasażerowie wysiadają na jezdnię lub na wąskie wysepki zrównane z jej poziomem, powstaną bezpieczniejsze i wygodniejsze przystanki z podniesionymi peronami. Niektóre z nich będą wspólnymi przystankami tramwajowo-autobusowymi.

Nowe tory, perony, sygnalizacja...

– Przebudowie ulegną dwa ważne skrzyżowania: ze Rzgowską i Kilińskiego – zapowiada wicedyrektor ZIM Katarzyna Mikołajec. Na pierwszym z nich powstaną perony przystankowe typu wiedeńskiego, zmieni się też geometria torów (obecnie łuki na tym skrzyżowaniu są jednym z dwóch ostatnich miejsc na łódzkiej sieci, w których z powodu zbyt małej skrajni nie mogą minąć się dwa wagony generacji 805N). Zmieni się także układ torów i przystanków przy Kilińskiego: wspomniana zmiana układu pasa drogowego i przebudowa wjazdu do Zakładu Torów i Sieci spowoduje konieczność wyburzenia kamienicy po południowej stronie Dąbrowskiego. – Zaczęło się już wykwaterowywanie lokatorów budynku – informuje Mikołajec. Na przecięciu Dąbrowskiego i Kilińskiego zostanie też zamontowana sygnalizacja świetlna.

Przy okazji inwestycji powstanie też infrastruktura dla rowerzystów. – Droga rowerowa od ul. Rzgowskiej będzie przebiegała na południe od jezdni, po stronie parku, początkowo za narożną kamienicą, co pozwoli uniknąć jej wyburzania – mówi rzecznik ZDiT Tomasz Andrzejewski. Na niektórych odcinkach z konieczności (zbyt wąski chodnik) droga będzie przechodziła w ciąg pieszo-rowerowy. Przy Łomżyńskiej droga zostanie przerzucona na stronę północną.

Efekt końcowy za dwa lata

Przetarg na przebudowę Dąbrowskiego zostanie ogłoszony w lutym. Obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji. – W połowie roku wykonawca powinien być już wyłoniony. Prace powinny zająć dwa pełne sezony budowlane i zakończyć się w połowie 2019 r. – przewiduje wicedyrektor ZIM. Nie wiadomo na razie, który odcinek zostanie przebudowany jako pierwszy – ZIM zapowiada jednak, że skrzyżowania ze Rzgowską i Kilińskiego nie będą objęte robotami jednocześnie. Nie ma też pewności, czy w przerwie między etapami lub sezonami budowlanymi kursowanie tramwajów zostanie przywrócone.

Na razie fragment sieci tramwajowej, o którym mowa, jest nieużywany liniowo z powodu wspomnianej przebudowy skrzyżowania z al. Śmigłego-Rydza. Wbrew pierwotnemu, ambitnemu planowi wykonawca nie zdążył przed końcem roku nie tylko uruchomić linii tramwajowej na osi wschód – zachód, ale także na określonej jako priorytetowa północ – południe. Przed wstrzymaniem inwestycji na okres zimowy prace odbywały się na wschodniej jezdni al. Śmigłego-Rydza. ZIM zapowiada koordynowanie prac tak, by komunikacja szynowa została przywrócona jak najszybciej. Na mocy aneksu do umowy pierwotny termin został przesunięty na 2 maja bieżącego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Komunikacja

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Roman Czubiński 25 kwietnia 2022

Tramwaj dla Łodzi: Większość inwestycji zakończy się później

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Roman Czubiński 03 października 2020

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona o rok

Komunikacja

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Komunikacja

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Komunikacja

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Roman Czubiński 25 kwietnia 2022

Tramwaj dla Łodzi: Większość inwestycji zakończy się później

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Roman Czubiński 03 października 2020

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona o rok

Komunikacja

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Komunikacja

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5