Łódzkie MPK, pomimo wystąpienia istotnej awarii, nie wyłączyło z eksploatacji ostatniego pojazdu serii M8C wyprodukowanego przez Duewag. W ruchu wciąż są także trzy krótsze wagony tego samego producenta – sprowadzone jeszcze przez Międzygminną Komunikację Tramwajową pojazdy serii M6S. Dwa kolejne egzemplarze będą naprawiane.
Wbrew informacjom podawanym początkowo m.in. przez Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi łódzkie MPK nie zakończyło eksploatacji niezmodernizowanych wagonów serii M8C. Jak
informowaliśmy niedawno, w ruchu pozostaje już tylko jeden wagon tego modelu – pozostałe zostały przebudowane do typu M8CN (z niskopodłogową wstawką) lub czekają niesprawne na modernizację. Groźba konieczności wycofania ostatniego z pojazdów – nr 529 – była jednak realna i wynikała z awarii elektrycznej, jaka miała miejsce w minioną środę.
Dwa dni przerwy w ruchu zamiast wyłączenia z eksploatacjiPoczątkowo MPK wskazywało na konieczność przeprowadzenia amalizy kosztów niezbędnej naprawy. Ostatecznie jednak wagon wrócił do służby liniowej bardzo szybko, bo dwa dni po wystąpieniu awarii. – W piątek M8C obsługiwał linię 16 – potwierdza Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Przedstawiciel miejskiej spółki potwierdza przy tym wcześniejsze plany dotyczące skierowania wagonu do generalnego remontu podobnego do tego, jaki przeszło dotychczas dziesięć innych M8C. – Czeka go modernizacja na M8CN. Plan modernizacji tych wozów zakłada przeprowadzenie w tym roku prac dotyczących dwóch egzemplarzy, a kolejne dwa wagony przejdą naprawy w 2019 r. – zapowiedział nasz rozmówca.
Niesprawne M6S z MKT będą wkrótce naprawianeŁódzki przewoźnik eksploatuje także wagony typu M6S przejęte od przedsiębiorstwa Międzygminna Komunikacja Tramwajowa. To sprowadziło je w 2011 r., by wykorzystywać je na – nieczynnej obecnie – linii 46 z Łodzi do Ozorkowa przez Zgierz. W 2012 r. przewozy na liniach podmiejskich przekazano do MPK, gdzie trafiła także część parku taborowego MKT (oraz innego przewoźnika – Tramwaje Podmiejskie), a oddzielną spółkę o innej strukturze właścicielskiej zlikwidowano. Obecnie pojazdy te kursują głównie na linii 43 łączącej Łódź z Konstantynowem Łódzkim oraz Lutomierskiem (którą wcześniej obsługiwało TP).
– W zajezdni przy ul. Telefonicznej jest obecnie pięć sztuk tego typu – wylicza Bartosz Stępień (pierwotnie do Łodzi sprowadzono sześć egzemplarzy, jeden jest zdekompletowany, a MPK wystawiło go niedawno na sprzedaż), – Trzy tramwage M6S jeżdżą liniowo, a dwa kolejne czekają na naprawę komponentów elektronicznych – wylicza przedstawiciel łódzkiego MPK.