Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Ruszyła druga linia do Brzezin

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2015-05-18 09:10
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Ruszyła druga linia do Brzezin
Alutobus linii 90 w BrzezinachFot. Kasper Fiszer
W piątek po raz kolejny rozszerzona została łódzka sieć autobusów podmiejskich. Do Brzezin dotarła druga linia, dzięki której obsługą komunikacyjną objęty został także Bedoń. Nowe połączenie realizowane jest póki co sześć razy dziennie. Tak skromna oferta stanowi znaczną poprawę dostępności części podłódzkich miejscowości transportem publicznym, w innych przypadkach łódzkie MPK nie będzie natomiast nadal głównym przewoźnikiem.

Silny w ostatnich latach trend rozszerzania łódzkiej sieci komunikacyjnej o połączenia do gmin ościennych znalazł swój wyraz w otwartym w piątek drugim połączeniu pomiędzy stolicą regionu a leżącymi na wschód od miasta Brzezinami. Do istniejącej wcześniej linii nr 53 dołączyła 90, która pozwala dojechać z Brzezin do dzielnicy Widzew, na pętlę Rokicińska położoną nieopodal widzewskiego dworca kolejowego.

Zgodnie z dotychczasową praktyką, nowe połączenie zostało utworzone jako wariant kursującej już wcześniej linii. Dawne 90 jadące na peryferyjny, ale leżący w granicach miasta Olechów otrzymało oznaczenie 90A, a dotychczasowy symbol przejęły kursy podmiejskie. Sposób wprowadzania dodatkowych relacji wciąż budzi pewne wątpliwości, bo autobusy pokonują wspólnie relatywnie niewielką część trasy – 12 przystanków z 34 na trasie 90 i z 18 obsługiwanych przez 90A. Tym niemniej, inaczej niż miało to miejsce często do tej pory, uruchomienie nowej relacji nie wiąże się z przekierowaniem wcześniej istniejących kursów, a z dodaniem nowych, więc połączenie dla Brzezin nie powstało kosztem mieszkańców wschodniej części Łodzi.

Wieczorem pozostaje tylko PKS Piotrków

Nowa linia włącza do sieci transportu zbiorowego wsie Jordanów, Adamów i Malczew. Rozszerza też obsługę komunikacyjną gminy Andrespol, zwłaszcza dzięki wjazdowi kieszeniowemu do Bedonia, gdzie kursuje także komunikacja uruchamiana przez samą gminę Andrespol, ale nie jest ona zintegrowana z łódzkim transportem zbiorowym. Póki co oferta zapewniana przez MPK jest tam nader skromna. 90 kursuje jedynie sześć razy na dobę (w weekendy tylko cztery razy), a ostatni wyjazd z Łodzi jest realizowany już o 16:34. Tymczasem obsługiwana przez PKS Piotrków Trybunalski z grupy Mobilis linia gminna do Łodzi kursuje 19 razy dziennie, a ostatni kurs wyznaczono na 21:33.

Pewną niedogodnością nowo uruchomionej trasy jest obok niskiej częstotliwości kursów także jej przebieg na terenie Łodzi. Linia dociera bowiem jedynie na peryferyjną pętlę Rokicińska. Nie będzie to dużym problemem po przywróceniu ruchu tramwajowego na przebudowywanej trasie W – Z, bo pasażerowie będą mogli dość dogodnie przesiąść się na bezpośrednie linie do centrum i do większości dzielnic, ale obecnie konieczne jest korzystanie z komunikacji zastępczej, a by dostać się do Śródmieścia, trzeba przesiąść się jeszcze co najmniej raz, i to spacerując kilkaset metrów. – Połączenie umożliwi mieszkańcom dojazd do pracy, do stref inwestycyjnych zlokalizowanych na Widzewie – czytamy jednak o wyborze trasy w oficjalnym komunikacie urzędu miejskiego w Brzezinach.

– Przepraszam, wie pan, gdzie mam teraz skręcić?

Pierwszy dzień funkcjonowania nowego połączenia nie obył się bez problemów. Zmianę oznaczeń kursów dawnej „dziewięćdziesiątki” zapowiedziano z zaledwie jednodniowym wyprzedzeniem, wielu pasażerów było więc zdezorientowanych, podobnie zresztą jak kierowcy. Tych nie przeszkolono dokładnie z podmiejskiej trasy przejazdu, więc za pilotów służyli pasażerowie. Co najmniej jeden kurs zrealizowano też nieco inną trasą niż ta zaplanowana. Na niektórych przystankach poza Łodzią brakowało rozkładów jazdy.

Pierwszą linią miejską łączącą Łódź z Brzezinami była linia 53, która dotarła tam w grudniu 2011 roku. Autobus kursuje dwanaście razy dziennie, także późnym wieczorem. Podłódzkie miasto nadal obsługiwane jest także przez prywatnych przewoźników busowych i przez łódzki PKS.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Komunikacja

Łódź: Ruszył nocny tramwaj do Konstantynowa

Kasper Fiszer 07 marca 2016

Łódź: Północ miasta znowu bez tramwajów

Komunikacja

Łódź: Północ miasta znowu bez tramwajów

Kasper Fiszer 23 września 2015

Łódź: Tramwajem na Kaliski, na Chojny autobusem

Komunikacja

Łódź: Tramwajem na Kaliski, na Chojny autobusem

Kasper Fiszer 16 września 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS