Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Rowerzyści jeżdżą tam, gdzie mają infrastrukturę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Rowerzyści jeżdżą tam, gdzie mają infrastrukturę
fot. Roman CzubińskiDroga rowerowa w Łodzi
Oddane w ubiegłym roku do użytku drogi rowerowe spełniają swoje zadanie – wynika z dorocznego badania miejskiego ruchu rowerowego. Łódzki Zarząd Dróg i Transportu zebrał materiał do analiz przy okazji udziału miejscowych rowerzystów w rywalizacji European Cycling Challenge.

– W tym roku rowerzystów było mniej, niż w ubiegłym. Widać jednak, że inwestycje rowerowe, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku, a nie były jeszcze ukończone w czasie poprzedniego badania, spełniają swoje zadanie – cieszy się łódzki oficer ds. zrównoważonego transportu Bartosz Zimny. Drogi rowerowe wzdłuż al. Politechniki, Inflanckiej czy Rojnej wpłynęły na rozłożenie ruchu na całych obszarach, przez które przebiegają. – Dobra, bezpieczna droga rowerowa powoduje, że bardzo wielu rowerzystów woli nadłożyć drogi, poruszając się nimi, niż pojechać trasą krótszą, ale mniej bezpieczną. Na przykład trasa przy ul. Inflanckiej, przy wszystkich kontrowersjach z nią związanych, przejęła niemal cały ruch z Warszawskiej. Także Rojna przejęła większość ruchu z aleksandrowskiej. Największym hitem okazała się jednak droga rowerowa w al. Politechniki, która „zdjęła” ruch rowerowy z al. Jana Pawła II – wylicza przykłady.

– W przypadku Inflanckiej, mając do wyboru drogę substandardową, a na niektórych fragmentach nawet bez oznaczeń, rowerzyści wybrali tę, która jest asfaltowa i w miarę równa. Nie jest to żadnym zaskoczeniem – komentuje prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. – Dobrze, że takie badania są prowadzone. Zależy nam na tym, by ZDiT badał efekty tego, co robi, nawet częściej, niż raz w roku. Mogłyby być w tym pomocne pętle indukcyjne przy skrzyżowaniach – dodaje

Według przedstawicieli ZDiT zebrane dane pozwolą analizować celowość poszczególnych inwestycji w najbliższych latach. B. Zimny nie podaje jednak konkretów. – Będziemy nadal konsekwentnie podłączać kolejne duże osiedla do centrum – zapowiada tylko.

Według H. Barańskiego równie ważne, jak dojazdy do centrum, jest jednak bezpieczeństwo poruszania się w samym jego obrębie. – Im więcej będzie infrastruktury rowerowej, tym więcej mieszkańców wybierze rower jako środek poruszania się. Takie inwestycje są najbardziej potrzebne w Śródmieściu. Trzeba wybrać te ulice, na których można kumulować ruch rowerowy bez uszczerbku dla komunikacji zbiorowej – twierdzi prezes „Fenomenu”. Infrastruktura ze względu na ograniczoną dostępność przestrzeni w centrum powinna mieć raczej charakter „malowany”, niż przybierać postać wydzielonych dróg rowerowych. – Nie sprawdziły się obawy, że po pasach rowerowych na Żeromskiego nikt nie będzie jeździł. Główną osią południe – północ jest jednak nadal Piotrkowska – dodaje.

B. Zimny przyznaje, że badanie przy pomocy aplikacji Endomondo nie są do końca miarodajne (nie każdy cyklista nią dysponuje). – Dysponujemy jednak porównywalnymi zbiorami danych z dwóch kolejnych lat, a to pozwala już wyciągnąć jakieś wnioski. W tym roku część rowerzystów mogła zrezygnować z udziału w badaniu, zniechęcona problemami technicznymi z aplikacją – dodaje.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5