Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Rower publiczny – miasto może podpisać umowę z NextBike

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Rower publiczny – miasto może podpisać umowę z NextBike
fot. Roman Czubiński
– Serial się skończył – tak dyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita komentuje decyzję Krajowej Izby Odwoławczej, oddalającą odwołania złożone w postępowaniu na system roweru publicznego. ZDiT może teraz podpisać ze zwycięzcą przetargu (NextBike) umowę na uruchomienie i prowadzenie usługi przez 4 lata.

Za trzecim razem bez zagrożeń?

Podpisanie nastąpi prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Do tego czasu NextBike musi jeszcze spełnić wymogi formalne, m. in. wnieść zabezpieczenie wykonania umowy.

Jeśli inwestycja zostanie sprawnie przeprowadzona, łodzianie będą mogli skorzystać z roweru publicznego już w kwietniu bieżącego roku. – Miasto długo przygotowywało się do projektu i jest gotowe do jego zrealizowania zarówno pod względem finansowym, jak i logistycznym. Wydaje się, że nie ma tym razem żadnego zagrożenia dla wykonania zadania w terminie – ocenia przewodniczący Doraźnej Komisji ds. Transportu łódzkiej Rady Miejskiej Bartosz Domaszewicz. Pierwotnie planowano uruchomienie samoobsługowych wypożyczalni rowerów w maju 2014 roku, jednak w poprzednich dwóch postępowaniach nie udało się wyłonić wykonawcy (o skomplikowanych losach przedsięwzięcia pisaliśmy tutaj).

– Teraz wszystko jest po stronie wykonawcy. Miejmy nadzieję, że firma, która wykazała się dużą determinacją w dochodzeniu swoich praw w poprzednich postępowaniach, także i teraz potraktuje Łódź priorytetowo i zastosuje najnowsze rozwiązania, jakimi dysponuje – dodaje.

Najpierw centrum, potem - być może - osiedla

Firma musi uruchomić co najmniej 100 stacji z 10 rowerami każda. – System będzie mógł być rozbudowywany nie tylko o stacje publiczne, ale i prywatne, do czego zachęcamy potencjalnych partnerów. Mogą one powstawać na terenach np. centrów handlowych czy uczelni, oczywiście jako kompatybilne z pozostałymi. Taka rozbudowa może odbywać się w bezpośrednim kontakcie zainteresowanej instytucji z wykonawcą, ewentualnie przy naszym współudziale – mówi dyrektor ZDiT.

Stacje będą rozmieszczone początkowo tylko w centrum Łodzi. – Chcemy, by odległość między nimi umożliwiała łatwe przemieszczanie się. Wzorowaliśmy się na doświadczeniach innych miast w Polsce i za granicą. Jeśli system się sprawdzi, będziemy traktowali go jako pierwszy, startowy etap – zapowiada B. Domaszewicz. Zainteresowanie tym, by rower publiczny dotarł na obrzeża Łodzi, na Bałuty czy Widzew, jest – w ocenie radnego – bardzo duże.

System opłaty za wypożyczenie roweru będzie docelowo zintegrowany z biletem miesięcznym na przejazdy łódzkim transportem zbiorowym – Migawką. Nie stanie się to jednak od razu. – Z powodów organizacyjnych, logistycznych i finansowych nie możemy włączyć zbyt wielu funkcjonalności jednocześnie – tłumaczy G. Nita.

W postępowaniu przetargowym zamawiający kładł nacisk na to, by logistyczne centrum obsługi oraz centrum kontaktu z klientem mieściło się w Łodzi. – To także szansa na kolejne miejsca pracy dla łodzian – wyjaśnia B. Domaszewicz.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5