Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Przystosowanie GT8N do ruchu liniowego byłoby trudne

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Przystosowanie GT8N do ruchu liniowego byłoby trudne
fot. Roman CzubińskiTramwaj GT8N z Helsinek w Łodzi
MPK-Łódź sprowadziło niedawno wagon niskopodłogowy, który nie będzie jednak wykorzystywany w ruchu liniowym. Przewoźnik tłumaczy, że „wagon imprezowy” z Helsinek nie może kursować bez relatywnie dużych przeróbek przywracających mu standardowe parametry, a ich zlecenie trwałoby długo. Wcześniej niż zakończyłaby się przebudowa spółka będzie dysponować wagonami niskopodłogowymi pozyskanymi z innych źródeł.

Łódzki przewoźnik sprowadził trzeci wagon GT8N z Helsinek. Jeszcze w Finlandii został on przebudowany na „wagon imprezowy”. Pewne zdziwienie może budzić decyzja MPK o nieprzystosowywaniu pojazdu do służby liniowej, bo procent wagonów niskopodłogowych w mieście wciąż jest relatywnie niski. Spółka tłumaczy jednak, że przeprowadzenie prac dostosowujących tramwaj do standardów regularnej komunikacji miejskiej nie byłoby proste.

Trzeba byłoby ogłosić nieplanowane wcześniej przetargi

– W wagonie zamontowano wielokolorowe oświetlenie, specjalne nagłośnienie, kanapy. Część siedzeń jest ustawiona pod zupełnie innym kątem niż siedzenia w standardowym tramwaju, a poza tym zamontowano w nich stoliki. Wszystkie te elementy trzeba byłoby zdemontować – stwierdza Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Konieczny byłby również montaż biletomatu, kasowników, [urządzeń] informacji pasażerskiej, sterowników systemów VETRA i OSSR oraz tzw. rampy inwalidów. Wymaga to uruchomienia pozaplanowych postępowań o zamówienie publiczne, a podpisanie umów mogłoby trwać do końca roku – wylicza.

Tymczasem do tego momentu ilostan łódzkiego przewoźnika ma ulec znacznej poprawie m.in. dzięki zakupowi innych wagonów używanych. – Do tego czasu MPK-Łódź zyska 27 tramwajów niskopodłogowych i z częściowo niską podłogą. Mowa o dwunastu Pesach Swing, które zostaną dostarczone do Łodzi do połowy października, oraz o piętnastu wagonach NF6D z udziałem niskiej podłogi do 60 proc., które prawdopodobnie zostaną dopuszczone do ruchu do końca października – przypomina nasza rozmówczyni.

Niska podłoga ma przydać się choćby podczas Senioraliów

Dodaje też, że udział niskiej podłogi w wagonie GT8N to zaledwie ok. 15 proc. Przekonuje również, że atuty tramwaju i tak zostaną wykorzystane np. podczas imprez masowych. – Tramwaj sprowadzony z Helsinek chcemy wykorzystywać m.in. do przewozów specjalnych podczas Senioraliów – wskazuje. Rzecznik wymienia także dwa inne duże wydarzenia, w których biorą udział także osoby starsze – Noc Muzeów i Light Move Festival.

Wagony GT8N kursują po łódzkich ulicach od 2007 r. Wówczas sześć takich pojazdów z niemieckiego Mannheim sprowadziła nieistniejąca już spółka Międzygminna Komunikacja Tramwajowa obsługująca nieczynną obecnie trasę Łódź – Zgierz – Ozorków. Pięć lat później pojazdy te zostały przejęte przez MPK i dziś kursują na liniach miejskich. Przedsiębiorstwo zakupiło później cztery kolejne egzemplarze z Helsinek, dokąd trafiły jako używane z Mannheim.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5