Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Prace ws. tramwajów podmiejskich znów opóźnione

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-04-06 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Prace ws. tramwajów podmiejskich znów opóźnione
Trójkąt manewrowy w Konstantynowie Łódzkim fot. Kasper Fiszer.
Nadal nie powstał koreferat do studium wykonalności planowanej inwestycji Łódzki Tramwaj Metropolitalny. Kolejne opóźnienia zmniejszają szanse na realizację bardzo dużego przedsięwzięcia, które miało objąć wszystkie linie wybiegające poza miasto. Ich stan techniczny stale się pogarsza, a możliwych do przeprowadzenia pomysłów na kompleksow modernizację wciąż brakuje.

Prace nad projektem Łódzki Tramwaj Metropolitalny znów uległy opóźnieniu. Inwestycja, która miała obejmować modernizację wszystkich wybiegających ze stolicy aglomeracji linii podmiejskich oraz zakup taboru do ich obsługi, okazała się zbyt kosztowna względem możliwości finansowych gmin, do których należy zdegradowana infrastruktura. Samorządy miały więc zlecić opracowanie koreferatu do studium wykonalności inwestycji, który wskazałby potencjalne oszczędności.

Uzupełnienie dokumentacji nie zostało nawet zlecone wykonawcy

W lutym z uczestnictwa w przedsięwzięciu praktycznie wycofały się władze Pabianic. Ich zdaniem wspólny projekt wielu samorządów staje się nierealny w obliczu ciąglego braku przepisów tworzących metropolię łódzką oraz perspektyw na sfinansowanie szeroko zakrojonych prac. Tym niemniej pozostałe gminy oczekiwały na uzupełnienie studium wykonalności o dodatkową dokumentację, upatrując w niej nadzieję na rozwiązanie problemu nadmiernych kosztów.

Jak informowały nas jeszcze w marcu Miejskie Usługi Komunikacyjne ze Zgierza, koreferat miał zostać zrealizowany do końca pierwszego kwartału tego roku. Na razie dokument jednak nie powstał. Co więcej, prace nad uzupełnieniem studium wykonalności nawet się nie rozpoczęły.

Część gmin nie zabezpieczyła niezbędnych środków finansowych

– Z powodów formalno-organizacyjnych koreferat dotyczący projektu ŁTM nie został jeszcze zlecony do wykonania – potwierdza Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi (to UMŁ koordynuje prace). – Wcześniejsza umowa na zlecenie koreferatu nie znalazła zabezpieczenia finansowego po stronie niektórych gmin, dlatego musieliśmy wstrzymać się z dalszymi krokami. Ponieważ umowa nie została zawarta w [założonym] terminie umożliwiającym wykonanie stosownego opracowania, obecnie procedowana jest kolejna umowa – tłumaczy.

Wydaje się więc, że wobec ponownego przesunięcia potencjalnej realizacji prac w czasie szanse na ich rzeczywiste wykonanie w ramach projektu ŁTM są bardzo niewielkie. Tymczasem wszystkie istniejące wciąż linie podmiejskie wymagają pilnego remontu. Przypomnijmy, że stan trasy do Lutomierska pogorszył się na tyle, że już od niemal dwóch miesięcy ruch tramwajowy nie jest tam prowadzony. Linię 43 zastąpił autobus Z43, który z kolei niedawno przemianowano na 43B, rezygnując z oznaczenia zarezerwowanego dla linii zastępczych. ZDiT nie wskazał nam wciąż terminu, w którym możliwe byłoby przywrócenie przejezdności choćby po prowizorycznej naprawie podmytego odcinka na terenie Konstantynowa Łódzkiego. Wciąż czekamy na stanowisko władz Konstantynowa w tej sprawie.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódzka reforma komunikacyjna: Co wyniknie z chaosu?

Komunikacja

Łódzka reforma komunikacyjna: Co wyniknie z chaosu?

Roman Czubiński 04 kwietnia 2017

Pabianice: Szkodliwy brak integracji taryfowej

Komunikacja

Pabianice: Szkodliwy brak integracji taryfowej

Kasper Fiszer 21 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS