Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Powakacyjne cięcia w rozkładach jazdy

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-10-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Powakacyjne cięcia w rozkładach jazdy
Tramwaj linii nr 7 na pętli KozinyFot. Kasper Fiszer
Łódzka komunikacja miejska funkcjonuje obecnie w zakresie nieco mniejszym niż przed wakacjami. Spadły bowiem częstotliwości kursowania trzech linii tramwajowych. Żadne z połączeń nie kursuje natomiast w wyższym niż kilka miesięcy temu takcie.

Wrześniowe prace remontowe sprawiły, że dopiero zmiany rozkładów jazdy wprowadzone na początku października wyklarowały obraz sieci komunikacyjnej, jaka ma funkcjonować w Łodzi w okresie powakacyjnym. Choć na duży pakiet zmian korygujący ewentualne błędy kwietniowej reformy trzeba będzie jeszcze poczekać, względem układu z czerwca pojawiło się kilka różnic. Jedną z nich jest opisywana już na naszych łamach nowa organizacja ruchu na trasie z Łodzi do Zgierza.

Linia wzmocnieniowa raz na nawet pół godziny

Zmiany odczuwają jednak także podróżujący wewnątrz Łodzi – i to nie tylko w związku z rozbiciem równego taktu na łódzkim odcinku ciągu biegnącego na zgierską pętlę Staffa. Część linii kursuje bowiem z ograniczoną częstotliwością. Najbardziej widoczne cięcia dotyczą linii nr 7, która jest jedyną obsługującą ulice Cmentarną i Srebrzyńską (przy tej pierwszej znajduje się jeden z największych w mieście zespołów cmentarzy). W dni robocze „siódemka” kursuje obecnie raz na 24 minuty (przed wakacjami – co 18 minut). W weekendy kursy odbywają się jedynie raz na 30 minut.

– Częstotliwość 24-minutowa zastosowana była już na innych liniach tramwajowych, jak np. na „szesnastce”. Zarówno 7, jak i 16 stanowią w większości wzmocnienie na poszczególnych głównych trasach – tłumaczy decyzję o wprowadzeniu niższej częstotliwości Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Na tym jednak październikowe cięcia się nie kończą.

Czy godziny szczytu zostały skrócone na stałe?

Skrócony został bowiem szczyt komunikacyjny na szkieletowej linii nr 15, a w godzinach wczesnoporannych nie są realizowane kursy linii 10A (wspomagają one podstawowy wariant 10B, kursując na krótszej trasie). – Taki przypadek występuje tylko w kursach w stronę Retkini – zastrzega przy tym przedstawiciel ZDiT. Dodaje też, że Zarząd ponownie przeanalizuje rozkłady jazdy obu wspomnianych linii i być może ponownie wydłuży godziny szczytu.

Brakuje taboru i ludzi – częstotliwości podnieść się nie da

Wraz z wprowadzeniem kwietniowego pakietu zmian ZDiT zapowiedział, że tramwajowe połączenia miejskie, których częstotliwość kursowania jest niższa niż 12 minut, docelowo mają być obsługiwane w ramach podstawowego taktu. Wspomniana wyżej „siódemka”, a także „czwórka” i „szesnastka” nadal pojawiają się jednak na przystankach jedynie raz na 24 minuty (w dni robocze). Wiemy już, że w najbliższym czasie stan ten nie ulegnie zmianie.

– Zwiększenie częstotliwości, które zapowiadaliśmy, może nastąpić dopiero po zwiększeniu liczby taboru i pracowników MPK. Zgodnie z deklaracjami przewoźnika, planowaliśmy to raczej na wiosnę przyszłego roku – mówi Tomasz Andrzejewski. Wówczas powrócimy na naszych łamach do sprawy i ponownie przyjrzymy się łódzkim rozkładom jazdy.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Lutomiersk: Ruch tramwajowy został wznowiony

Komunikacja

Lutomiersk: Ruch tramwajowy został wznowiony

Kasper Fiszer 10 października 2017

Łódź: Ocena dużej reformy transportu opóźniona

Komunikacja

Łódź: Ocena dużej reformy transportu opóźniona

Kasper Fiszer 06 października 2017

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Komunikacja

Łódź: Praktyczny koniec wizji tramwaju metropolitalnego

Kasper Fiszer 09 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS