Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Porządkowanie przystanków busów

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-04-05 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Porządkowanie przystanków busów
Zlikwidowany przystanek na ul. Traugutta.fot. Kasper Fiszer.
Marzec przyniósł istotne zmiany w zakresie przystanków komunikacji prywatnej na terenie Łodzi. Mimo to nadal w okolicach dworca Łódź Fabryczna znajduje się kilka różnych stanowisk, z których odjeżdżają autobusy niewjeżdżające na wspólny przystanek. Zmienił się także format stosowanych przystankowych tabliczek z rozkładem jazdy.

W zeszłym miesiącu istotnie zmienił się układ przystanków końcowych szeregu przewoźników, głównie prywatnych firm świadczących swoje usługi minibusami. Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi zlikwidował bowiem dwa przystanki odgrywające ważną rolę w obsłudze komunikacji podmiejskiej i regionalnej po zamknięciu Centralnego Dworca Autobusowego, który przylegał do dawnej stacji kolejowej Łódź Fabryczna. Korzystający z nich przewoźnicy tylko częściowo przenieśli się na otwarty cztery miesiące temu wielostanowiskowy przystanek w nowym budynku dworcowym.

PKS na Fabryczny wjeżdża niechętnie

Likwidacji uległy stanowiska na pl. Dąbrowskiego i na ul. Traugutta, oba położone w odległości kilkuset metrów od Fabrycznej. – Zmiany wprowadzone zostały w celu uporządkowania miejsc, z których mogą korzystać przewoźnicy – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT. – W przypadku ul. Traugutta wpłynęła na to również planowana przebudowa ulicy, która zakłada zmianę charakteru tej przestrzeni – dodaje. Na odcinku położonym nieco dalej od dworca Traugutta została już przebudowana na tzw. woonerf, ciąg z jedynie ograniczonym i spowolnionym ruchem kołowym.

– Na pobliski dworzec swoje kursy przeniosła część przewoźników – potwierdza rzecznik prasowy Zarządu, dodając, że dzięki temu ich połączenia są lepiej zintegrowane z komunikacją miejską czy dalekobieżną. Co ciekawe, niektóre podmioty potraktowały jednak konieczność wjazdu na Fabryczną jako zmianę negatywną. Zgodnie z komunikatem zamieszczonym na stronie internetowej PKS Łódź spółka ta podjęła decyzję o korekcie tras nie ze względu na poprawę sytuacji podróżnych, a „w związku z likwidacją przystanku na Placu Dąbrowskiego” (pis. oryg.).

Busy nadal z okolic Fabrycznej, a nie z samego dworca

– Część kursów została skierowana w innych kierunkach lub korzysta z innych przystanków – przyznaje Tomasz Andrzejewski. I tak np. Kasz Bus obsługujący linię w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego przeniósł się na przystanek Sienkiewicza – Narutowicza (również w sąsiedztwie dworca), tam też znajduje się nowy punkt początkowy linii Marag Tour do Włocławka. – Wszystkie zmiany zostały ustalone z przewoźnikami z wyprzedzeniem – zapewnia Tomasz Andrzejewski. Tym niemniej w efekcie nadal gros autobusów odjeżdża z nieodległych od siebie, ale różnych miejsc.

Inną zmianą wprowadzoną w ostatnich miesiącach jest wprowadzenie ujednoliconego wzoru przystankowego rozkładu jazdy dla przewoźników prywatnych. – Zgodnie z podpisywaną z przewoźnikiem umową prosimy o wykonanie rozkładu zgodnie z przedstawionym formatem. Chcemy, aby dzięki temu informacja dla pasażera była czytelniejsza i bardziej estetyczna – wyjaśnia przedstawiciel ZDiT.

Rozkłady jazdy wciąż z błędami

Działania zarządcy nie wyeliminowały jednak licznych błędów, które pojawiają się na przygotowanych przez przewoźników tabliczkach. Dotyczy to zarówno warstwy edytorskiej, jak i merytorycznej. Np. na przystanku przy al. Politechniki w okolicach kampusu Politechniki Łódzkiej w rubryce „przez” część przewoźników zawarła miejscowości, które jadący w danym kierunku bus już minął.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Na Fabrycznej pojawi się... rozkład jazdy

Komunikacja

Łódź: Na Fabrycznej pojawi się... rozkład jazdy

Kasper Fiszer 04 kwietnia 2017

Łódzka reforma komunikacyjna: Co wyniknie z chaosu?

Komunikacja

Łódzka reforma komunikacyjna: Co wyniknie z chaosu?

Roman Czubiński 04 kwietnia 2017

Łódź Fabryczna: Jednak mniej tramwajów pod dworcem

Komunikacja

Łódź Fabryczna: Jednak mniej tramwajów pod dworcem

Roman Czubiński 31 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS