Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź Niciarniana: Mieszkańcy za tunelem drogowym. PKP PLK milczy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź Niciarniana: Mieszkańcy za tunelem drogowym. PKP PLK milczy
fot. Bismarck, lic. GNUŁódź Niciarniana
Łódzki Zarząd Dróg i Transportu ogłosił wyniki konsultacji z mieszkańcami Starego Widzewa na temat kształtu skrzyżowania ul. Niciarnianej z torami przebudowywanej linii kolejowej nr 17. Niespodzianek nie było: na przeszło 200 uczestników konsultacji wariant z poprowadzeniem jezdni górą wybrały jedynie dwie osoby. 216 mieszkańców opowiedziało się za budową tunelu drogowego.

Konsultacje prowadzono od 22 do 30 maja. Lokatorzy budynków sąsiadujących z terenem inwestycji mogli wyrażać swoje opinie poprzez wypełnianie formularzy w formie papierowej lub elektronicznej. 26 maja zorganizowano także otwarte spotkanie z mieszkańcami.

Rzecznik ZDiT Wojciech Kubik informuje, że zarządca infrastruktury kolejowej został powiadomiony o wynikach. - Ruch leży teraz po jego stronie. Myślę jednak, że PKP PLK zastosuje się do sugestii mieszkańców - informuje.

- Przyjmujemy wariant budowy skrzyżowania z ul. Niciarnianą zgodnie z przeprowadzonymi konsultacjami. Zakładamy, że ta część inwestycji zostanie zrealizowana w czasie przeznaczonym na realizację nowej stacji Łódź Fabryczna - potwierdza Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Jak twierdzi, prace budowlane powinny zostać rozpoczęte po wakacjach bieżącego roku. Szacowany koszt obu wariantów jest według rzecznika porównywalny i wynosi kilka milionów złotych.

Źródłem problemu ze skrzyżowaniem drogowo-kolejowym było zbyt późne (już w trakcie budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna) wykrycie podziemnych jezior w okolicach przystanku Łódź Niciarniana. Ponieważ na poprowadzenie torów w tzw. "szczelnej wannie" nie pozwolił czas ani środki finansowe, postanowiono obejść wody podziemne od góry, wypłycając torowisko. W rezultacie zmianie musiał ulec także kształt skrzyżowania z ul. Niciarnianą (pierwotnie właśnie przy tej ulicy miał zaczynać się tunel kolejowy, a jezdnia miała przechodzić nad torami bez wznoszenia się).

Przez długi czas PKP PLK opowiadały się za budową wiaduktu drogowego. Do takiego rozwiązania skłaniał się także Urząd Miasta. Protestowali natomiast mieszkańcy, obawiając się spadku wartości mieszkań (choć z wizualizacji wynikało, że niedogodności mogliby odczuwać jedynie lokatorzy ostatniej klatki jednego z budynków, na wysokości której wiadukt miałby wznosić się na 2,6 m). Pomysł budowy tunelu drogowego pojawił się w dyskusji publicznej w marcu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5