Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Mniej tramwajów przy Fabrycznym
fot. MPK Łódź
Duże opóźnienia pojazdów komunikacji miejskiej na nowo oddanym do użytku węźle przy dworcu Łódź Fabryczna skłoniły organizatora transportu do wprowadzenia zmian. Od niedzieli fragment ul. Kilińskiego zostanie wyłączony z przelotowego ruchu samochodowego. Bardziej kontrowersyjną zmianą jest wycofanie z węzła przy stacji części linii tramwajowych.

Problemy z punktualnością stały się w pierwszych dniach po oddaniu węzła do użytku zjawiskiem nagminnym. – Opóźnienia sięgają zwykle od 8 do 15 minut – przyznaje rzecznik MPK Sebastian Grochala. Na złą synchronizację świateł narzekali także piesi, którym sygnalizacja każe czekać na przejście z peronu na peron nawet do kilku minut, choć po torze nie jedzie akurat żaden tramwaj.

Sygnalizację trzeba dostroić

– Węzeł jest ogromny i potrzeba czasu na wyregulowanie i dostrojenie wszystkich jego elementów. Nie podejmujemy pochopnych decyzji na podstawie obserwacji np. z jednej godziny. Wymaga to sprawdzenia, w jakich godzinach i gdzie występują największe problemy, i skoordynowania ze sobą wszystkich skrzyżowań. Pewne rozwiązania muszą niestety być przetestowane na żywym organizmie – tłumaczy rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich Piotr Grabowski.

Powszechnie przyjmuje się, że źródłem problemu są źle dobrane ustawienia sygnalizacji świetlnej, przez które pojazdy komunikacji miejskiej zbyt długo stoją na skrzyżowaniach. – Były problemy z niektórymi pętlami indukcyjnymi. Kilku z nich nie podłączono do systemu sterowania ruchem – przyznaje dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Misiorny. Prace nad modyfikacją cykli sygnalizacji trwają. Dyrektor ZDiT twierdzi, że widać już ich pierwsze efekty.

9A i 12A prosto

Na razie postanowiono jednak doraźnie rozwiązać problem w inny sposób. Część linii (9A i 12A) będzie od najbliższego poniedziałku kursowała prosto przez ul. Narutowicza, nie zakręcając na czterotorowy węzeł przesiadkowy pod wschodnim wejściem na dworzec. Tramwaje nie będą traciły czasu na podjazd pod dworzec.

- Nie wszyscy pasażerowie są zainteresowani podjechaniem pod dworzec, a przejazd przez węzeł przy Nowoskładowej powoduje wydłużenie czasu jazdy. Wychodzimy naprzeciw pasażerom jadącym ze wschodu na zachód miasta, dając im szybszą alternatywę – tłumaczy dyrektor ZDiT. Zmiana będzie jednak skutkowała trudnościami w wydostaniu się z dworca, szczególnie we wczesnych godzinach rannych lub późnych wieczornych. Najbliższy po zmianach przystanek linii 9A i 12A będzie znajdował się na rogu Narutowicza i Kilińskiego, a dojście do niego będzie prowadziło przez niebezpieczny po zmroku park. Pasażerowie będą też musieli pokonać dwa przejścia z sygnalizacją świetlną.

W dodatku linia 9A nie ma charakteru szczytowego, jej odjazdy są więc realizowane niemal przez całą dobę. Przez większość dnia liczba kursów 9A, których teraz zabraknie przy dworcu, waha się od 3 do 5 na godzinę, tymczasem 9 odjeżdża najwyżej 2 razy na godzinę. Na linii 12 skrócony wariant A obejmuje co drugi kurs: częstotliwość linii pod dworcem ulegnie obniżeniu z 6 do 12 minut.

Kierowcy poszukają objazdów

Aby usprawnić ruch na ul. Kilińskiego, ZDiT postanowił ograniczyć ruch samochodowy na jednej z głównych ulic w sąsiedztwie dworca. Od niedzieli odcinek od ul. Rewolucji 1905 r. co Narutowicza zostanie przeznaczony tylko dla docelowych wjazdów gospodarczych oraz taksówek. – Tramwaje dojeżdżające do dworca od strony północnej stały tam w wielkim korku. Stąd takie rozwiązanie. Robimy to po to, by pasażerowie komunikacji miejskiej, znacznie liczniejsi od podróżujących samochodami, mogli w normalnym czasie dojechać do celu – tłumaczy Grabowski. – Nie ograniczamy ruchu od razu na większym fragmencie, by nie pogarszać sytuacji na ul. Północnej i Ogrodowej – dodaje Misiorny. Nie są wykluczone dalsze korekty, takie jak wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na ul. Wschodniej.

Źródłem problemów z punktualnością jest także częste parkowanie przez kierowców w niewłaściwych miejscach. – Nasze działania będą skupiały się na tym, by pomóc kierowcom znaleźć miejsca postojowe zgodne z przepisami. Jeszcze niedawno ul. Kilińskiego była placem budowy i wielu kierowców parkowało na torowisku. Dziś trzeba zerwać z tymi przyzwyczajeniami – mówi Marek Marusik z łódzkiej Straży Miejskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5