Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Mniej kursów do Aleksandrowa

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-04-25 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Mniej kursów do Aleksandrowa
Autobus linii 78 na łódzkim krańcu Dworzec Łódź Żabieniec. fot. Kasper Fiszer.
W aglomeracji łódzkiej ubywa nie tylko tramwajów, ale i autobusów podmiejskich. Od wczoraj rzadziej kursuje linia 78 do Aleksandrowa Łódzkiego. To pierwsze cięcia wprowadzone po wejściu w życie dużej reorganizacji połączeń z początku miesiąca.

Nieco w cieniu dyskusji o niepewnej przyszłości podmiejskich linii tramwajowych przeszły zmiany dotyczące autobusowego połączenia Łodzi z satelickim Aleksandrowem Łódzkim. Tymczasem 24 kwietnia wprowadzono tam istotne ograniczenia, które wynikają z zawarcia nowego porozumienia międzygminnego. To pierwsze cięcia oferty po dużej reorganizacji niemal wszystkich połączeń przeprowadzonej na początku miesiąca.

Wydłużony międzyszczyt, trudniejsze przesiadki

Zmiany polegają przede wszystkim na zmniejszeniu liczby kursów linii 78 będącej podstawowym środkiem transportu zbiorowego dla aleksandrowian. Redukcja pozornie jest stosunkowo niewielka, bo objęła ok. 10 procent połączeń, ale istotnie utrudnia ona podróże w ciągu dnia. – Zmiany w rozkładzie dotyczą głównie korekty kursów na krańcach szczytu porannego i popołudniowego – wskazuje bowiem Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, który pełni rolę organizatora komunikacji.

Od poniedziałku po ósmej rano nie obowiązuje już więc dwunastominutowa, podstawowa dla łódzkiego transportu zbiorowego częstotliwość. Z realizowanych po 13:00 pięciu odjazdów w stronę Aleksandrowa w nowym rozkładzie jazdy pozostały tylko trzy, podobna sytuacja ma miejsce po 17:00. Należy w tym miejscu dodać, że wydłużenie taktu jest tym dotkliwsze, że od 2 kwietnia 78 nie dociera do centrum miasta. By dotrzeć do Aleksandrowa, najczęściej trzeba się więc przesiąść z innego, nie zawsze punktualnego autobusu czy tramwaju.

Gmina Aleksandrów finansuje kolejną linię

– Choć każda ze stron pragnie zapewnić najlepszą jakość świadczonych usług, to musimy pamiętać o ograniczeniach budżetowych – tłumaczy likwidację części kursów Tomasz Andrzejewski. Wskazuje też, że gmina Aleksandrów wzięła na siebie nowy ciężar współfinansowania linii 84B. To połączenie o charakterze peryferyjnym, którego rola w komunikacji z Łodzią jest znacząco mniejsza niż 78. – Przed kwietniową zmianą trasy służyła ona mieszkańcom łódzkiego Zielonego Romanowa, a co za tym idzie, finansowana była z budżetu Łodzi – dodaje. Kilka tygodni temu kursy na owo osiedle zostały wydzielone i noszą oznaczenie 84A.

Jak przekonuje przedstawiciel ZDiT, pomimo konieczności wprowadzenia cięć zmiana rozkładu jazdy przynosi podróżnym także pewne zmiany pozytywne. – Na wniosek pasażerów dołożony został pierwszy poranny kurs w niedziele – wskazuje. Pewne zmiany w zakresie obsługi niedzielnej świątecznej wprowadzone zostały także równocześnie na szeregu innych linii, jednak głównie wewnątrzłódzkich.

Tramwaj zlikwidowano ćwierć wieku temu

Warto przypomnieć, że podłódzkie miasto jeszcze na początku lat 90. ubiegłego stulecia obsługiwane było komunikacją tramwajową. Połączenie oznaczone symbolem 44 zostało skrócone od strony Aleksandrowa do łódzkiej pętli Chochoła w 1991 r., a po kilku miesiącach zniknęło całkowicie. Od tamtej pory transport zbiorowy opiera się na autobusach – przez szereg lat łódzkiego PKS, a później MPK.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS