Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Lutomiersk bez tramwaju, Andrespol z autobusem nocnym

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-03-20 07:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Lutomiersk bez tramwaju, Andrespol z autobusem nocnym
Autobus zastępczy do Lutomierskafot. Kasper Fiszer.
Połączenie tramwajowe z Łodzi do Lutomierska nie zostanie na razie wznowione. Koszt niezbędnej naprawy przewyższa bowiem bieżące możliwości budżetu Konstantynowa Łódzkiego. Andrespol nie straci natomiast nocnej komunikacji autobusowej – zamiast linii N1 dotrze tam wariant N5.

W ostatni piątek doszło do skutku zapowiadane najpierw na drugi tydzień marca, a potem na zeszły czwartek spotkanie Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, gminy Konstantynów Łódzki i łódzkiego MPK. Przedstawiciele wszystkich instytucji omawiali możliwość przywrócenia ruchu na linii tramwajowej z Konstantynowa Łódzkiego do Lutomierska, na której przed miesiącem doszło do podmycia torowiska. Rozmowy nie doprowadziły jednak do wypracowania konkretnych rozwiązań.

Konstantynów nie wskazał daty naprawy torowiska

– Konstantynów Łódzki podtrzymał chęć utrzymywania połączenia – relacjonuje rzecznik prasowy ZDiT Tomasz Andrzejewski. – Jednakże zakres prac, który musi zostać wykonany, jest dość kosztowny i na razie gmina nie była w stanie podać konkretnych terminów całej realizacji – dodaje. Oznacza to, że obsługę linii nadal zapewniać będą autobusy zastępcze linii Z43.

– Prace należy wykonać zarówno przy rowach odwadniających, jak i przy samym torowisku – tłumaczy przedstawiciel ZDiT. Awaria nastąpiła na odcinku pomiędzy trójkątem manewrowym Konstantynów pl. Wolności a granicą miasta, a tor podmyty jest na odcinku ok. 50 metrów. Czekamy na stanowisko Urzędu Gminy Konstantynów Łódzki w sprawie ewentualnej naprawy.

Do Lutomierska znów z dodatkową przesiadką?

Obecnie linia Z43 – początkowo funkcjonująca w relacji Lutomiersk – Konstantynów – wydłużona została do Łodzi w związku z remontem torów do zajezdni muzealnej Brus. Prace te potrwać mają do końca miesiąca. 2 kwietnia linia 9 do Konstantynowa Łódzkiego zastąpiona ma zostać linią 43 (z dwoma wariantami: podstawowym Łódź – Konstantynów i wydłużonym Łódź – Lutomiersk). Należy się jednak spodziewać, że w obecnej sytuacji wszystkie jej kursy skierowane zostaną do trójkąta manewrowego w Konstantynowie, a na dalszym odcinku trasy utrzymana zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Andrespol nie straci połączenia nocnego

Dużo owocniej przebiegly natomiast negocjacje ZDiT z Urzędem Gminy Andrespol. Pierwotny plan kwietniowych zmian w autobusowej komunikacji nocnej zakładał wycofanie z Andrespola linii N1 i tym samym całkowitą rezygnację z obsługi miejscowości w godzinach nocnych. Lokalny samorząd partycypuje w kosztach funkcjonowania połączenia i zarzucał Łodzi nieskonsultowanie decyzji ze swoim partnerem. Ostatecznie strony ustaliły, że N1 zostanie zastąpione nowym wariantem linii N5 oznaczonym jako N5B.

– Autobusy zapewnią jednocześnie dojazd mieszkańcom Andrzejowa i ul. Zakładowej. Rozwiązanie to nie tylko usatysfakcjonuje pasażerów z Andrespola, ale i zapewni lepsze skomunikowanie Andrzejowa i Janowa [z centrum Łodzi – tłumaczy Tomasz Andrzejewski. Zmiany w tym zakresie wejdą w życie 2 kwietnia.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Remontują tory do zajezdni-muzeum

Komunikacja

Łódź: Remontują tory do zajezdni-muzeum

Kasper Fiszer 14 marca 2017

Łódź: Bez decyzji ws. tramwaju do Lutomierska

Komunikacja

Łódź: Bez decyzji ws. tramwaju do Lutomierska

Kasper Fiszer 13 marca 2017

Zgierz: Łódź nie skonsultowała zmian tras

Komunikacja

Zgierz: Łódź nie skonsultowała zmian tras

Kasper Fiszer 10 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS