Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź kupi 22 nowe tramwaje

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
19-05-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź kupi 22 nowe tramwaje
fot. WU
MPK w Łodzi ogłosiło przetarg na zakup 22 nowych w całości niskopodłogowych tramwajów. Pojazdy o długości do 32 m i pojemności min. 200 pasażerów powinny zostać dostarczone do końca października 2015 r., o ile miasto otrzyma na ten cel dofinansowanie unijne.

Dostarczone, wieloczłonowe pojazdy o maksymalnej szerokości 2,4 m i długości 28-32 m mają mieć całkowicie niską podłogę. Wejście powinno znajdować się 350 mm nad główką szyny, przy czym podłoga w strefie wózków może wznosić się na wysokość 480 mm. Odległość drzwi od krawędzi peronu nie może być większa niż 75 mm. Natomiast całkowita pojemność pojazdu nie może być mniejsza niż 200 osób (przy napełnieniu 0,20 m kw/osobę), przy czym liczba miejsc siedzących powinna wynosić co najmniej 40.

Tramwaje muszą być przystosowane do jazdy po wszystkich trasach tramwajowych w Łodzi. Zakłada się ich 30-letnią eksploatację przy średnim rocznym przebiegu 70 tys. km. Dostawca nie może zaoferować pojazdów prototypowych. Zamawiający wymaga dostawy tramwajów seryjnych, z homologacją, dlatego też producent musi wykazać się doświadczeniem z dostaw co najmniej pięciu sztuk fabrycznie nowych pojazdów. Tramwaje powinny być objęte gwarancją na co najmniej 36 miesięcy, przy czym przy niektórych elementach wymagana jest nawet dziesięcioletnia gwarancja.

W tramwaju powinno być sześć par drzwi (odskokowo-przesuwnych), z czego co najmniej cztery o szerokości min. 1300 mm. Wymagany jest układ rewersowania, zmniejszający ryzyko przycięcia drzwiami. Wnętrze pojazdu ma natomiast zapewniać „wysoki komfort i atrakcyjność podróżowania, zachęcające do korzystania z tramwaju”, a jednocześnie być odporne na wandalizm i łatwe w czyszczeniu. Szerokość przejścia w najwęższym miejscu nie powinna być mniejsza niż 650 mm. Okna, z przesuwną częścią u góry, mają znajdować się w jednej linii. Przy pierwszych dwuskrzydłowych drzwiach powinna znajdować się rozkładana ręcznie rampa. Oprócz tego zamawiający wymaga systemu ogrzewania, klimatyzacji, elektronicznej informacji pasażerskiej, monitoringu (z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do Nadzoru Ruchu), zliczania pasażerów oraz zapewnienia miejsca i uchwytów do przewozu rowerów.

W pełni wydzielone kabiny motorniczych muszą być wyposażone m.in. w układ schładzania i ogrzewania oraz, co ciekawe, schładzany schowek na napoje. Tramwaje powinny być wyposażone w kabinę manewrową z tyłu, system wykrywania i likwidowania poślizgów, układ rekuperacji, piaskowania, elektronicznej diagnostyki, baterie do zasilania obwodów sterowania i pomocniczych (oświetlenie awaryjne) przez co najmniej godzinę. Wózki mają umożliwiać dwukierunkową ich eksploatację (z możliwością obrotu i pełną wymiennością z innymi wózkami) dla zapewnienia równomiernego zużycia. Przetarg obejmuje również specjalistyczne wyposażenie do obsługi tramwaju, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz przeszkolenie personelu warsztatowego.

Termin składania ofert mija 24 czerwca br. O wyborze w 80% zadecyduje cena. Pozostałe kryteria to szerokość przejścia w najwęższym miejscu wagonu (nad wózkiem) – min. 650 mm (10%) i nominalna liczba miejsc – min. 200 pasażerów (10%). Zamawiający zastrzega, że w przypadku nieprzyznania dofinansowania unijnego postępowanie może zostać unieważnione. Dostawy potrwają do końca października 2015 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź wybrała dostawcę przegubowych elektrobusów

Przestrzeń

Łódź wybrała dostawcę przegubowych elektrobusów

Witold Urbanowicz 19 października 2022

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Komunikacja

MPK-Łódź rozstrzygnęło przetarg na najem 52 przegubowców

Komunikacja

MPK-Łódź z trzema ofertami na najem 52 przegubowców

Komunikacja

Łódź: Pierwsze elektrobusy wożą już pasażerów

Komunikacja

Do Łodzi dotarł pierwszy elektrobus (zdjęcia)

Komunikacja

Do Łodzi dotarł pierwszy elektrobus (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 04 lutego 2022

Zobacz również:

Łódź wybrała dostawcę przegubowych elektrobusów

Przestrzeń

Łódź wybrała dostawcę przegubowych elektrobusów

Witold Urbanowicz 19 października 2022

Łódzka komunikacja rzadziej. Przez choroby pracowników i problemy kadrowe

Komunikacja

MPK-Łódź rozstrzygnęło przetarg na najem 52 przegubowców

Komunikacja

MPK-Łódź z trzema ofertami na najem 52 przegubowców

Komunikacja

Łódź: Pierwsze elektrobusy wożą już pasażerów

Komunikacja

Do Łodzi dotarł pierwszy elektrobus (zdjęcia)

Komunikacja

Do Łodzi dotarł pierwszy elektrobus (zdjęcia)

Witold Urbanowicz 04 lutego 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5