Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Komunikacja przy Fabrycznym bez zakłóceń

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-12-11 09:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Komunikacja przy Fabrycznym bez zakłóceń
fot. MPK Łódź
Pasażerowie i prowadzący dobrze odnajdują się w nowym układzie linii autobusowych i tramwajowych – to pierwsze wnioski z obserwacji nowego układu komunikacyjnego przy dworcu Łódź Fabryczna. Gorzej jest w przypadku dworca autobusów dalekobieżnych, który pozostaje praktycznie niewykorzystany. Przedstawiciele Urzędu Miasta obwiniają za to prywatne firmy, które zbyt późno rozpoczęły załatwianie formalności.

- Wszystko zostało uruchomione zgodnie z planem – mówi dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita. Jak dodaje, infrastruktura torowa i drogowa (ulice: Nowotargowa, Nowoskładowa i Węglowa) zapewniają pełną integrację między środkami transportu miejskiego i kolejowego.

Dziś dwa autokary, wkrótce więcej

Według wiceprezesa MPK Krzysztofa Kamińskiego na liniach przy dworcu nie odnotowano dziś żadnych opóźnień (przypomnijmy jednak, że pisaliśmy już o opóźnieniu pierwszego kursu linii 9). – Nasze linie zapewniają skomunikowanie dworca z każdą częścią miasta – zaznacza Kamiński. Bez zarzutu działają też trzy uruchomione w pobliżu dworca biletomaty. Nad sytuacją, oprócz etatowych pracowników spółki, czuwają też informatorzy z Klubu Miłośników Starych Tramwajów, wskazujący pasażerom drogę i odpowiadający na pytania o nowy układ linii.

Dlaczego jednak pustkami świeci część dworca przeznaczona dla autobusów dalekobieżnych (z przelotowego przystanku o 20 stanowiskach odjadą dziś raptem dwa kursy)? - Przewoźnicy zbyt późno zaczęli starać się o stosowne zezwolenia w Urzędzie Miasta i Urzędzie Marszałkowskim, choć dostali od nas informację o terminie uruchomienia dworca z odpowiednim wyprzedzeniem. Procedury jednak trwają i wkrótce dworzec zacznie obsługiwać więcej autokarów – tłumaczy Nita.

Będą dalsze zmiany

Nowa infrastruktura komunikacyjna to, oprócz samego podziemnego dworca kolejowego i wielostanowiskowego przystanku dla autobusów międzymiastowych, także dwa nowe odcinki linii tramwajowych oraz przeniesiona z pobliskiego Placu Dąbrowskiego pętla autobusowa. Oddanie do użytku całego układu drogowego umożliwiło zmianę tras 6 linii tramwajowych z wariantami, w tym jednej podmiejskiej. W przypadku linii 1 jest to powrót na stałą trasę sprzed lipca 2013 roku, natomiast linia 7 została przywrócona (choć w zmienionej postaci) po okresie zawieszenia.

Linii autobusowych ze zmienioną trasą jest 8, nie licząc ich wariantów. W większości przypadków chodziło po prostu o przeniesienie pod dworzec punktu krańcowego z Placu Dąbrowskiego. Należy jednak pamiętać, że po zapowiadanym wciąż przez władze miasta przedstawieniu nowej siatki tras dla całego miasta układ linii pod dworcem będzie prawdopodobnie ulegał dalszym zmianom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5