PKP PLK odnowi perony na stacji Łódź Kaliska. „Estetyzacji”, jak prace określa sam zarządca infrastruktury, poddane zostanie wszystkie sześć peronów. Jednym z elementów robót ma być odświeżenie systemu informacji wizualnej, które obejmie także oba przejścia podziemne.
Rozpoczęły się zapowiadane w czerwcu przez PKP SA prace mające odświeżyć nieco zapomniany dworzec Łódź Kaliska. Póki co roboty koncentrują się na zewnątrz budynku i obejmują część frontu gmachu dworcowego. Równolegle trwa wymiana rozjazdów pozwalających wyjechać z najważniejszej w mieście stacji w kierunku Widzewa i Lublinka. Wiemy już, że nie będą to ostatnie w tym roku prace w obrębie Łodzi Kaliskiej.
Kolejne zamówienie PKP Polskich Linii Kolejowych obejmie tzw. estetyzację peronów. Zarządca infrastruktury ogłosił kilka dni temu przetarg na wykonanie robót. Są duże szanse na ich realizację jeszcze w tym roku kalendarzowym. Oferty w postępowaniu można bowiem składać do 29 września, a PLK oczekuje zrealizowania inwestycji w ciągu ośmiu tygodni od dnia podpisania umowy ze zwycięzcą postępowania.
Sześć peronów zamiast jednego
– Na stacji Łódź Kaliska wykonany zostanie remont peronów nr 1 – 6, który będzie polegał na zerwaniu wykruszonych, popękanych kostek brukowych, wyrównaniu i wzmocnieniu podłoża i ułożeniu nowej nawierzchni, również w postaci kostki brukowej – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Oznacza to znaczne rozszerzenie zakresu robót względem pierwotnych planów z lutego. Wtedy zarządca infrastruktury zapowiadał, że w tym roku przeprowadzi remont tylko jednego z peronów – nr 6, tymczasem dziś zakłada się prace na wszystkich peronach.
– Poza tym zerwana zostanie część starych płyt betonowych, a w ich miejsce pojawią się nowe elementy. Na peronach 1, 2 i 3 ułożona zostanie kostka integracyjna wydzielająca strefę bezpieczeństwa, czyli pas o szerokości ok. 40 cm. Na platformach namalowane zostaną również linie bezpieczeństwa. Odświeżone i uzupełnione zostaną tablice informacyjne z nazwą stacji i numeracją peronów – wylicza przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych.
Odnowią przejścia na perony
Zamówienie obejmuje także drobne prace w obu stacyjnych tunelach dla pieszych: tym łączącym halę kasową z peronami i z al. Unii Lubelskiej (gdzie znajduje się tylne wejście na dworzec) i tym nieco zapomnianym, położonym przy parkingu od strony al. Bandurskiego, który nie prowadzi do gmachu dworca. – Przejście podziemne przy hali doczeka się renowacji, wymienione zostanie tam oznakowanie, a także panele z tworzywa sztucznego – wskazuje Karol Jakubowski. Rzadziej używane przejście ma zostać – jak ujęto to w warunkach zamówienia – „osygnalizowane”, należy więc spodziewać się tam nowych elementów informacji pasażerskiej, które zastąpią dzisiejsze mało czytelne i nieprecyzyjne oznakowanie.
Roboty te uzupełnione zostaną o szereg działań o charakterze czysto „estetyzacyjnym”. – Wykonawca pomaluje również betonowe murki wokół dworca oraz wymieni płytki ceramiczne na murkach prowadzących do przejścia podziemnego przy windach [to to od strony al. Bandurskiego]. Na końcu pomalowane zostaną balustrady i konstrukcje stalowe, mury wokół dworca przy parkingach (wiadukt przy czynnych torach) oraz ogrodzenia stalowe na terenie całej stacji. Pojawi się także system odstraszania ptaków – mówi przedstawiciel PKP PLK.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.