Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Fabryczna: Wracają także autobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź Fabryczna: Wracają także autobusy
fot. Jerzy Kociatkiewicz, lic. CC BY-SA 2.0. Dawny Dworzec Centralny PKS
Miasto przygotowuje się do otwarcia swojej części Łodzi Fabrycznej, w której znajdą się m.in. stanowiska dla autobusów dalekobieżnych. Po czteroletniej przerwie przystanek międzyregionalnej komunikacji drogowej powróci więc do centrum Łodzi. Równolegle funkcjonować będą jednak dwa dworce autobusowe, co może spowodować dezintegrację transportu dalekobieżnego i utrudnić przesiadki.

Nieco w cieniu zapowiadanego otwarcia kolejowej części dworca Łódź Fabryczna trwają przygotowania do wznowienia ruchu autobusów dalekobieżnych. Podobnie jak przed gruntowną przebudową, w ścisłym centrum miasta powstanie więc węzeł integrujący różne środki transportu regionalnego i międzywojewódzkiego. Jak zapowiada Urząd Miasta Łodzi, stanowiska dla przewoźników drogowych będą gotowe 11 grudnia.

Dużo stanowisk, ale bez placu postojowego

– Wielostanowiskowy przystanek autobusowy w części miejskiej będzie dostępny z chwilą otwarcia dworca Łódź Fabryczna – potwierdza Piotr Grabowski, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich UMŁ. – Wszystkie prace zasadnicze przy jego budowie zostały zakończone – dodaje. Obecnie trwają odbiory techniczne umożliwiające uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektu.

Dworzec autobusów dalekobieżnych znajdzie się na poziomie -1 (8 metrów pod ziemią). Znajdą się tam 24 stanowiska. – Dojazd do części autobusowej odbywać się będzie od strony wschodniej – od ul. Wierzbowej i Nowowęglowej, a docelowo od ul. Kopcińskiego specjalnymi rampami autobusowymi – zapowiada przedstawiciel ZIM.

Dworzec miejski gdzie indziej niż dworzec PKS

Na razie nie wiadomo, obsługę jakich kierunków przejmie nowy dworzec autobusowy. – Do Zarządu Dróg i Transportu zaczęły wpływać pierwsze wnioski od przewoźników komercyjnych w sprawie wyrażenia zgody na korzystanie z Łodzi Fabrycznej – stwierdza jednak Piotr Grabowski. Tym niemniej należy spodziewać się, że ostateczny układ połączeń w Łodzi będzie wypracowywany przez dłuższy okres. Otwarcie Fabrycznej istotnie zmieni bowiem układ właścicielski dworców.

Dawnym Dworcem Centralnym – pod taką nazwą funkcjonował przylegający do Fabrycznej dworzec autobusowy – zarządzał PKS Łódź, obecnie spółka prywatna powstała przez prywatyzację pracowniczą. W zamian za przekazanie terenu pod inwestycję miastu przejął on dawną pętlę autobusów miejskich przy drugim dworcu kolejowym – Łódź Kaliska. Realnym wydaje się więc scenariusz przynajmniej czasowej dezintegracji komunikacji autobusowej poprzez skierowanie części kursów na dworzec miejski, a części – na położony w innej części miasta dworzec PKS.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5