Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź Fabryczna: Powrót tramwajów pod dworzec

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
05-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź Fabryczna: Powrót tramwajów pod dworzec
fot. Urząd Miasta Łodzi
Dojazd komunikacją zbiorową na główny łódzki dworzec będzie znów łatwiejszy. Wraz z przywróceniem po wakacjach całorocznych rozkładów jazdy Zarząd Dróg i Transportu podjął decyzję o ponownym skierowaniu na węzeł przesiadkowy pod głównym wejściem na dworzec Łódź Fabryczna dwóch omijających go do tej pory linii tramwajowych. Oznacza to skrócenie dystansu między przystankiem a peronem kolejowym o kilkaset metrów, co dla wielu pasażerów może być ważnym argumentem przy wyborze środka transportu.

– Zmiany nastąpiły na wniosek pasażerów, którzy często informowali o potrzebie dojazdu do dworca – informuje rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Tomasz Andrzejewski. Dzięki korekcie trasy linii 13 stacja otrzymała bezpośrednie połączenie z Teofilowem, a za pośrednictwem linii 9A i 9B – z Olechowem, Janowem, osiedlem Widzew Wschód oraz Zdrowiem. Zdania pasażerów zawsze były wprawdzie podzielone (jedni chcieli jechać prosto ul. Narutowicza, innym zależało na przystanku przy dworcu), liczniejsze były jednak głosy za kursowaniem wszystkich tramwajów przez węzeł. – Wobec tego zdecydowaliśmy się przychylić do nich, tym bardziej że wydłużenie czasu przejazdu z tego powodu nie jest znaczące – mówi przedstawiciel ZDiT.

Oznacza to powrót do stanu początkowego. Przez tydzień po oddaniu do użytku dworca łódź Fabryczna wraz z układem komunikacyjnym na węzeł przesiadkowy zajeżdżały wszystkie cztery linie kursujące ul. Narutowicza. Szybko pojawił się jednak problem opóźnień tramwajów pod dworcem, którego ZDiT nie potrafił rozwiązać inaczej, niż poprzez wycofanie dwóch linii z przystanku tuż obok wejścia na stację i skierowanie ich prosto ul. Narutowicza. Planowano to naprawić równocześnie z wprowadzeniem nowej siatki połączeń 2 kwietnia, jednak i tym razem przeważyło negatywne stanowisko komórek ZDiT odpowiedzialnych za ustawianie sygnalizacji. Dopiero wyłączenie części sygnalizatorów przyniosło poprawę sytuacji, którą po kilku miesiącach obserwacji urzędnicy uznali za wystarczającą, by przywrócić przejazd dwóch linii przez węzeł przesiadkowy.

W ocenie ZDiT po wyłączeniu sygnalizacji wokół węzła przesiadkowego, ale także na skrzyżowaniach z al. Scheiblerów, Grohmanów i Poznańskich, i skierowaniu dodatkowych linii komunikacja miejska działa dobrze. – Generowany przez dworzec ruch nie jest jeszcze na tyle duży, by sygnalizatory były potrzebne na każdym skrzyżowaniu. Zostały one ustawione raczej z myślą o przyszłości – mogą okazać się potrzebne po tym, jak przybędzie inwestycji w Nowym Centrum Łodzi – przekonuje rzecznik.

Zarówno linia 13, jak i 9 w obu wariantach będzie kursowała krótszą z dwóch tras umożliwiających przejazd przez węzeł: przez ul. Polskiej Organizacji Wojskowej do Narutowicza. - Na drugiej trasie, przez al. Poznańskich, Węglową i Tramwajową, wystarczy na razie jedna linia – mówi Andrzejewski. Układ linii zostanie jednak ponownie zreorganizowany za kilka lat, gdy zagęści się zabudowa Nowego Centrum Łodzi. Katalizatorem tego procesu może okazać się ewentualna wygrana Łodzi w zabiegach o organizację wystawy Expo 2022.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Białystok. Centrum przesiadkowe już gotowe

Przestrzeń

Białystok. Centrum przesiadkowe już gotowe

Redakcja/inf. pras. 07 września 2023

Stacja Praga-Smíchov idzie do przebudowy

Przestrzeń

Stacja Praga-Smíchov idzie do przebudowy

Przemysław Farsewicz 20 sierpnia 2023

Łódź: Co dalej z Rondem Solidarności?

Komunikacja

Łódź: Co dalej z Rondem Solidarności?

Roman Czubiński 14 sierpnia 2023

Bytom chce budować nowy dworzec autobusowy

Mobilność

Bytom chce budować nowy dworzec autobusowy

Redakcja/inf. pras. 03 sierpnia 2023

Zobacz również:

Białystok. Centrum przesiadkowe już gotowe

Przestrzeń

Białystok. Centrum przesiadkowe już gotowe

Redakcja/inf. pras. 07 września 2023

Stacja Praga-Smíchov idzie do przebudowy

Przestrzeń

Stacja Praga-Smíchov idzie do przebudowy

Przemysław Farsewicz 20 sierpnia 2023

Łódź: Co dalej z Rondem Solidarności?

Komunikacja

Łódź: Co dalej z Rondem Solidarności?

Roman Czubiński 14 sierpnia 2023

Bytom chce budować nowy dworzec autobusowy

Mobilność

Bytom chce budować nowy dworzec autobusowy

Redakcja/inf. pras. 03 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5