Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Dwa lata bez tramwajów na al. Śmigłego-Rydza

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-09-02 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Dwa lata bez tramwajów na al. Śmigłego-Rydza
fot. Roman Czubiński
Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich zamierza ogłosić we wrześniu kolejny przetarg na przebudowę infrastruktury w ramach projektu „Tramwaj dla Łodzi”. Tym razem modernizacji zostanie poddane torowisko w al. Śmigłego-Rydza między al. Piłsudskiego (Skrzyżowanie Marszałków) a ul. Przybyszewskiego. Duży zakres prac (m. in. wyburzenie i budowa od zera wiaduktu) spowoduje konieczność prowadzenia prac przez dwa pełne sezony budowlane.

Aleja jest głównym ciągiem łączącym osiedle na Dąbrowie poprzez Trasę W-Z oraz ul. Narutowicza z centrum miasta. Zużyte torowisko ma zostać całkowicie wymienione. – Po przebudowie z perspektywy kierowców nic się nie zmieni: liczba pasów ruchu pozostanie taka, jak dziś – informuje wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. Inny będzie natomiast przebieg torowiska tramwajowego: przy Zbiorczej, tam gdzie dziś przebiega ono po wiadukcie, zostanie sprowadzone na poziom 0, stając się w dodatku pasem autobusowo-tramwajowym ze zintegrowanymi przesiadkami. Pasażerowie w celu dotarcia na przystanek nie będą przechodzili przez jezdnie – obie nitki al. Śmigłego-Rydza zostaną poprowadzone po estakadach, przejście zaś zostanie poprowadzone bezkolizyjnie pod nimi.

Dwuletnia przerwa w ruchu

– Zakładamy, że mimo skomplikowanego charakteru przetargu i szerokiego zakresu robót uda nam się wybrać wykonawcę do końca roku – mówi Mikołajec. Dokumentacja projektowa dla odcinka al. Śmigłego-Rydza jest już przygotowana. Zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu będzie więc tylko przeprowadzenie prac budowlanych. Rozpoczną się one w przyszłym roku. Jeszcze zimą będzie można przeprowadzić pierwsze rozbiórki. Czas realizacji będzie długi: tramwaje nie będą kursowały przez dwa lata. Wyburzanie starego i budowa nowego wiaduktu przy Zbiorczej będzie odbywało się połówkowo, tak by zawsze była czynna jedna jezdnia, po której ruch będzie mógł się odbywać w obu kierunkach.

Zakres przebudowy obejmuje także ciągi piesze i rowerowe. Do istniejącej drogi rowerowej po zachodniej stronie al. Śmigłego-Rydza dojdzie druga po stronie północnej. Nie dojdzie natomiast na razie do przebudowy samego skrzyżowania z Przybyszewskiego – ZIM zamierza wykonać ją dopiero w jednym z następnych etapów „Tramwaju dla Łodzi”, wraz z przebudową zachodniego odcinka Przybyszewskiego.

Dąbrowskiego też do przebudowy

Obecnie władze miasta realizują te zadania w ramach programu „Tramwaj dla Łodzi”, na które środki są zabezpieczone w miejskim budżecie. Umowa o dofinansowanie projektu „Tramwaj dla Łodzi” zostanie podpisana prawdopodobnie w październiku. – Trwa sprawdzanie wniosku. Uwagi Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostały uwzględnione. Teraz czekamy już tylko na informację, że druga strona jest gotowa do podpisania umowy – deklaruje wicedyrektor ZIM.

Inwestycja nie będzie jedynym etapem projektu „Tramwaj dla Łodzi”, którego realizacja rozpocznie się w najbliższym czasie. Pierwszy krok, przebudowa al. Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego, został już wykonany. Obecnie w trakcie kontroli są też dokumenty w sprawie przebudowy ul. Dąbrowskiego między Podgórną a Rzgowską. – Po ich sprawdzeniu będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą. Prace planujemy tam rozpocząć na przełomie września i października. Torowisko będzie składało się w dużej mierze z elementów prefabrykowanych, więc prace będzie można prowadzić także zimą – zapowiada Mikołajec.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Dąbrowskiego coraz bliżej przebudowy

Komunikacja

Łódź: Dąbrowskiego coraz bliżej przebudowy

Roman Czubiński 24 lipca 2017

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Komunikacja

Łódź: Dąbrowskiego – kolejna ulica z nadmiarem sygnalizacji?

Roman Czubiński 26 kwietnia 2017

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Komunikacja

Łódź: Tory na Dąbrowskiego będą wydzielone

Roman Czubiński 30 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS