Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej
fot. Kasper Fiszer.Tramwaj linii 46 w Ozorkowie.
Blisko dwie godziny – tyle zajmie z przesiadką podróż ze ścisłego centrum Łodzi do Ozorkowa. W kwietniu czas przejazdu do podłódzkiego miasta znów wydłuży się z powodu katastrofalnego stanu infrastruktury. Równocześnie spadnie częstotliwość kursów – z 20 do 24 minut.

W kwietniu tego roku, po zaledwie pięciu miesiącach od wprowadzenia poprzednich ograniczeń, tramwaje podmiejskiej linii 46 znów zwolnią. Bardzo zły stan techniczny infrastruktury już kilkakrotnie wymuszał zmianę rozkładu jazdy. Kolejna wejdzie w życie wraz z reformą systemu komunikacyjnego aglomeracji łódzkiej, w ramach której zmniejszona zostanie częstotliwość kursów linii z Łodzi do Ozorkowa.

Zmniany spowodowane agonią infrastruktury, nie zmianą taktu

Informację o planach dalszego spowolnienia biegu tramwajów upubliczniło 1 lutego Stowarzyszenie na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim. – Dla linii 46 zapowiedziano zmianę częstotliwości z jednego kursu na 20 minut
do jednego na 24 minuty. Ze względu na specyfikę linii podmiejskiej (jednotorowa z mijankami) oznacza to zmniejszenie prędkości i wydłużenie czasu przejazdu na odcinkach jednotorowych – czytamy w komunikacie opublikowanym przez przedstawiciela stowarzyszenia Adama Rembaka.

Plany korekty czasu przejazdu potwierdził Zarząd Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, który jest organizatorem przewozów. Nie należy jednak łączyć wydłużenia podróży z wprowadzeniem nowej, niższej częstotliwości. – Obecnie stan techniczny torowiska na linii ozorkowskiej wymaga ograniczeń prędkości – stwierdza bowiem Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT.

Dłuższy czas jazdy to także ukryta podwyżka cen

Czas przejazdu od granicy Łodzi (przystanek Helenówek) do pętli w Ozorkowie wzrośnie o ponad 10% i wyniesie 70 minut (dziś 63 minuty). – Pojazdy nie będą odstawać na mijankach – zapewnia przedstawiciel ZDiT. – Jednakże czas jazdy nieznacznie się wydłuży, aby w mniejszym stopniu wpływało to na i tak już wyeksploatowane torowisko – tłumaczy.

Jak zwraca uwagę Adam Rembak, kolejne zwolnienia oznaczają nie tylko dodatkowe minuty spędzane w drodze, ale także swoistą podwyżkę cen biletów. Podstawowa taryfa przejazdów jednorazowych w aglomeracji łódzkiej oparta jest bowiem na czasie trwania podróży. – [Wystąpi więc] konieczność kupowania droższych – na więcej minut – biletów czasowych, a dodatkowo [pojawiają się] zapowiedzi o wzroście cen biletów – czytamy w komunikacie SnrOPKTwRŁ.

Tramwaj nadal pojedzie przez całą dobę

Przypomnijmy, że zapowiedziana reforma oznacza także zmianę trasy linii 46 na jej odcinku łódzkim. Zamiast na pętlę Zdrowie tramwaje dotrą na Stoki, zapewniając tym samym bezpośrednie połączenie północnych dzielnic Łodzi z kampusem Uniwersytetu Łódzkiego i ul. Pomorską, przy której zlokalizowane jest kilka szkół średnich. Utrzymany zostanie natomiast całodobowy charakter połączenia. – Kursy nocne na linii 46 pozostaną w rozkładzie jazdy i będą realizowane na niezmienionej trasie z Ozorkowa do placu Wolności w Łodzi – zapewnia Tomasz Andrzejewski. Nie zostanie zatem wprowadzona pełniejsza integracja z miejskim systemem komunikacji nocnej, w ramach którego funkcjonuje m.in. tramwajowe N9 do Konstantynowa Łódzkiego.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5