Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Czy dodatkowe łuki tramwajowe na Północnej są potrzebne?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-11-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Czy dodatkowe łuki tramwajowe na Północnej są potrzebne?
Fot. Kasper FiszerTramwaje na pętli Północna (fot. archiwalna; 2007)
Nowy układ komunikacyjny w północnej części łódzkiego Śródmieścia przyniesie spore zmiany w obsłudze połączeń w sytuacjach awaryjnych. Miasto przekonuje, że w tym rejonie miasta nadal możliwe będzie zawrócenie tramwajem we wszystkich możliwych przypadkach. Pojazdy kierowane mają być albo na nową pętlę uliczną Pomorska – Nowomiejska – Północna – Kilińskiego, albo na dawny Dworzec Tramwajów Podmiejskich przy Północnej.

Wciąż dużo kontrowersji budzi w Łodzi opisywany na naszych łamach projekt przebudowy placu Wolności, jednego z najważniejszych punktów miasta, na którym rozpoczyna się słynna ul. Piotrkowska. Po gruntownym przearanżowaniu przestrzeni istniejące obecnie rondo tramwajowe zastąpione ma być odcinkiem toru podwójnego po północnej stronie placu. Jego część południowa ma zostać przekształcona w obszar przyjazny pieszym.

Nowa pętla uliczna nie zastąpi pl. Wolności w pełni

To, co ma pobudzić życie w obszarze śródmiejskim, jednocześnie ograniczy elastyczność sieci tramwajowej. Dziś rondo służy bowiem do zmiany kierunku jazdy tramwajów, głównie w sytuacjach awaryjnych. Jak wskazywaliśmy w zeszłym tygodniu, władze miasta chcą dobudować nowy łuk z ul. Nowomiejskiej w Północną. Ma on utworzyć pętlę uliczną, która zastąpi w razie potrzeby układ z pl. Wolności.

Takie rozwiązanie nie pozwoli jednak, jak zwrócił uwagę jeden z naszych Czytelników, na zmianę kierunku jazdy w części przypadków, w których aktualnie korzysta się z ronda. Dotyczy to np. sytuacji, gdy tramwaj jadący po ul. Zachodniej w kierunku Bałut skręca w ul. Legionów, zawraca na pl. Wolności i ul. Legionów i Zachodnią jedzie z powrotem w stronę Górnej. – Potrzebny byłby jeszcze łuk z ul. Nowomiejskiej w Ogrodową lub z ul. Kilińskiego (północ) w Pomorską (zachód) – czytamy w krótkim liście przesłanym do naszej redakcji.

Zmiana kierunku potrwa dłużej

Zarząd Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi nie przewiduje jednak utworzenia wspomnianych skrętów. Wskazuje bowiem, że wciąż istnieć będzie możliwość skorzystania z pętli Północna, której układ torowy będzie niebawem remontowany. – Dodatkowy łuk z ul. Północnej w Nowomiejską będzie natomiast wykorzystywany przede wszystkim przez pojazdy jadące na północ ul. Kilińskiego, które będą musiały zawrócić w kierunku południowym (sytuacje awaryjne). Wówczas tramwaj pojedzie z ul. Kilińskiego w Północną, a następnie przez pl. Wolności i ul. Pomorską do Kilińskiego – powiedział nam Piotr Wasiak z ZIM.

– W ten sposób obie linie zostaną zabezpieczone na wypadek sytuacji awaryjnych, a zmiana kierunku jazdy tramwajów będzie możliwa – przekonuje nasz rozmówca. Należy jednak zaznaczyć, że w niektórych wypadkach pojazdy zjadą ze swoich tras, podczas gdy obecnie nie jest to konieczne (linie jadące ul. Pomorską albo ul. Pomorską i Kilińskiego). W przypadku innych połączeń zmiana kierunku zajmie zaś więcej czasu niż dziś (dotyczy to linii kursujących w ciągu tzw. ŁTR – Łódzkiego Tramwaju Regionalnego).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5