Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź bez roweru. Oferta BikeU unieważniona

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-04-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź bez roweru. Oferta BikeU unieważniona
fot. Ixtlilto, lic. CC 3.0droga rowerowa
W poniedziałek Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi poinformował, że unieważnił wybór oferty BikeU w przetargu na organizację łódzkiego roweru miejskiego. W efekcie cały przetarg zostanie najpewniej we wtorek unieważniony, bo nie pozostała w nim już żadna firma. Rywal BikeU – Nextbike – odpadł już dwa tygodnie temu, gdy uznano, że zaproponował zbyt niską cenę.

Poniedziałkowa decyzja urzędników oznacza, że zapewne łódzkiej wersji Veturilo, które w Warszawie okazało się ogromnym sukcesem, w tym roku nie będzie. BikeU ma prawo odwołać się od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej, a potem do sądu. Nowego przetargu nie będzie póki obecny formalnie się nie skończy, a to może potrwać.

Wydawało się, że w ciągu najbliższych dni saga związana z wyborem firmy, która zbuduje w Łodzi system rowerowy dla 100 stacji i 1000 pojazdów (byłby drugim co do wielkości w kraju), się skończy. Zaczęło się jeszcze w zeszłym roku, gdy pierwszy przetarg unieważniono, bo obie startujące firmy – Nextbike i BikeU – zaoferowały rowery za cenę przekraczającą to, co chciała na nie wydać Łódź (ok 13,7 mln zł). W szybko zorganizowanym w sierpniu zeszłego roku drugim przetargu obie zmieściły się w limicie. Nextbike zaoferował rowery za 8,8 mln zł, a BikeU za 12,6 mln. Ta pierwsza oferta została jednak zaskarżona przez rywala, który zarzucił, że za tak małe pieniądze nie da się zrealizować zamówienia. Choć Nextbike protestował, to wiosną zarzut BikeU potwierdziła KIO i sąd.

Tylko że w międzyczasie powstał problem z ofertą BikeU. ZDiT przyjrzał się ofercie i zorientował się, że gwarancje finansowe, jakie musi spełnić firma są wątpliwe. Bank WBK poinformował łódzkich urzędników, że opinia jaką wystawił BikeU jest niższa niż ta przedstawiona urzędnikom. Operator miał też do poniedziałku wyjaśnić wątpliwości jeśli chodzi o przedstawione referencje i nie zrobił tego w sposób zadowalający ZDiT. O skomplikowanej rowerowej sytuacji pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Obaj operatorzy ostro rywalizują ze sobą na polskim rynku i niewykluczone, że w trzecim przetargu też się ze sobą zmierzą. Nextbike, który ostatnie perypetie obserwował już tylko z pozycji kibica, krzyczącego, że doszło do oszustwa (po wykluczeniu oferty nie był już stroną przetargu), zarządza m.in. wspomnianym warszawskim Veturilo, czy systemami we Wrocławiu, w Trójmieście i w Poznaniu. BikeU odpowiada za Kraków, a niedawno hucznie otworzyło system w Bydgoszczy.

Jeszcze dwa tygodnie temu przedstawiciele ZDiT mówili nam, że nieprawidłowości w ofercie BikeU nie są na tyle poważne, że stanowiłyby przeszkodę w podpisaniu umowy. Okazało się, że po bliższym przyjrzeniu się, jednak stanowią.

Rower w Łodzi miał ruszyć 1 maja. Już przed dwoma tygodniami ten termin wydawał się nierealny, bo przedstawiciele BikeU przyznawali, że na uruchomienie systemu tej wielkości, potrzeba mniej więcej 12 tygodni. Teraz łodzianom pozostało już tylko przejść się do rowerowego sklepu, by kupić własny rower. Miejskim w tym roku nie pojadą.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie 31 lipca

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie 31 lipca

Roman Czubiński 17 lipca 2021

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie dopiero w wakacje

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Roman Czubiński 21 lutego 2021

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Roman Czubiński 19 stycznia 2021

Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Mobilność

Zobacz również:

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie 31 lipca

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie 31 lipca

Roman Czubiński 17 lipca 2021

Łódzki Rower Publiczny: Uruchomienie dopiero w wakacje

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Mobilność

Łódź: Jaki będzie nowy Rower Publiczny?

Roman Czubiński 21 lutego 2021

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Mobilność

Łódzki Rower Publiczny: Jest umowa z Homeport

Roman Czubiński 19 stycznia 2021

Łódzki Rower Publiczny: O krok od podpisania umowy z Homeport

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5