Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Andrespol walczy o komunikację nocną

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-02-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Andrespol walczy o komunikację nocną
Autobus linii 82 miałby dojeżdżać do pętli Dworzec Łódź Widzew.fot. Kasper Fiszer.
Brak konsultacji zmian siatki połączeń z samorządem, który pokrywa większość kosztów funkcjonowania komunikacji na obszarze podmiejskim to główny zarzut gminy Andrespol związany z zapowiedzianą zmianą tras linii N1 i 82. Gmina chce, by nadal realizowane były kursy nocne łączące Andrespol z Łodzią.

W kwietniu wejść w życie ma duża reforma tras łódzkiej komunikacji miejskiej, która obejmie również linie nocne. Jak informowaliśmy, projekt przewiduje m.in. rezygnację z utrzymywania kursów linii N1 do podłódzkiego Andrespola. Władze Łodzi tłumaczą swoją decyzję niewielkim zainteresowaniem podróżnych.

Skrócenie N1 „niezrozumiałe i nieuzasadnione”

Planom tym sprzeciwia się jednak gmina Andrespol, argumentując, że to ona ponosi większość kosztów utrzymania połączenia. – Likwidacja linii N1 jest dla nas niezrozumiała i w żaden sposób nieuzasadniona. Z mocy porozumienia międzygminnego nasza gmina pokrywa 55% kosztów funkcjonowania linii, oddając przy tym [Łodzi] 100% wpływów ze sprzedanych biletów, które są w dodatku objęte podmiejską strefą biletową, a więc droższe niż obowiązujące na obszarze Łodzi – mówi Konrad Gucwa z Referatu Organizacyjnego i Spraw Mieszkańców Urzędu Gminy w Andrespolu.

Podłódzkiemu samorządowi nie podoba się także zapowiedziana zmiana trasy dziennej linii 82, która stanowi główne połączenie miejscowości Ludwików, Stróża i Andrespol ze stolicą aglomeracji. Jej przebieg ma zostać skrócony do dworca Łódź Widzew, a podróżujący w kierunku centrum miasta musieliby przesiadać się na tramwaje. – Plan transportowy zakłada eliminację linii autobusowych dublujących sieć tramwajową, zaś linia autobusowa nr 82 nie pokrywa się z trasami tramwajowymi. Wspólne przebiegi z trakcją tramwajową znajdują się tylko na dwóch fragmentach przebiegu linii i na odcinkach nie dłuższych niż cztery przystanki tramwajowe – argumentuje przedstawiciel UG Andrespol.

Andrespol bez głosu przy planowaniu siatki połączeń

Zwraca on uwagę, że zmiana spowodowałaby utrudnienie dojazdu do ważnego węzła komunikacyjnego przy tzw. Skrzyżowaniu Marszałków i do dużej pętli autobusowej przy Wydawniczej. – Argumentuje się przy tym, że krótsze trasy autobusów to wyższa punktualność, niezrozumiałe jest zatem dla nas np. pozostawienie linii autobusowej nr 96 w aktualnym przebiegu czy utworzenie bardzo długich linii nr 70 czy 80 – dodaje, wymieniając połączenia wewnątrzmiejskie.

Zarzuty Andrespola dotyczą jednak nie tylko samych niekorzystnych z punktu widzenia mieszkańców gminy korekt, ale także trybu przygotowywania nowego układu tras. – Zmian w żaden sposób nie skonsultowano z gminą Andrespol, zostaliśmy poinformowani o nich telefonicznie dzień przed ogłoszeniem nowej siatki połączeń. W trakcie spotkania, które zostało zorganizowane po przekazaniu do publicznej wiadomości skali planowanych zmian, byliśmy postawieni przed faktem dokonanym i nie mieliśmy możliwości odniesienia się czy zgłoszenia wniosków – twierdzi Konrad Gucwa.

Samorządowcy oczekują zmiany planów Łodzi

Czy ostatecznie obsługa nocna gminy Andrespol zostanie utrzymana? – Złożyliśmy oficjalne zażalenie na działanie władz miasta Łodzi w kwestii publicznego transportu zbiorowego. Mamy zapewnienie prezydent Łodzi, iż podejmie działania w kwestii poprawy połączeń zgodnie z oczekiwaniami naszej gminy – usłyszeliśmy w UG Andrespol.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Komunikacja

Łódź: Do Ozorkowa jeszcze wolniej

Kasper Fiszer 06 lutego 2017

Łódź: Problematyczna sygnalizacja przy dworcu

Komunikacja

Łódź: Problematyczna sygnalizacja przy dworcu

Roman Czubiński 01 lutego 2017

Łódź: Znamy szczegóły rozbudowy roweru publicznego

Mobilność

Łódź: Znamy szczegóły rozbudowy roweru publicznego

Roman Czubiński 31 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS