Partnerzy serwisu:
Komunikacja

ŁKA: Flirty dotarły, rusza kolej obwodowa

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2014-10-27 15:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ŁKA: Flirty dotarły, rusza kolej obwodowa
ŁKAfot. Kasper Fiszer
Zakończyła się druga dostawa jednostek Flirt 3 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik dysponuje już szesnastoma pojazdami, co pozwala mu otworzyć kolejne nowe połączenie: wewnątrzmiejską linię Łódź Kaliska – Łódź Widzew. Oferta będzie jednak nader skromna. Od 1 listopada ŁKA obsłuży jedynie sześć par kursów.

Województwo łódzkie poinformowało, że zakończyła się druga z trzech zaplanowanych dostaw jednostek Stadler Flirt 3 dla ŁKA. – W sobotę i w niedzielę przyjechało do nas kolejnych dziesięć pociągów – mówił na dzisiejszej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa. To największa z trzech dostaw zespołów trakcyjnych, która powiększyła park taborowy przewoźnika do szesnastu pojazdów.

Wojewódzkie pociągi na wojewódzkich przystankach

Dzięki znacznemu wzrostowi możliwości taborowych samorządowa spółka rozszerza swoją ofertę przewozową. Obok przejęcia kolejnych kursów Przewozów Regionalnych na linii z Łodzi do Sieradza ŁKA uruchomi swoją kolejną trasę – wewnątrzmiejski odcinek tzw. kolei obwodowej z Łodzi Kaliskiej do Łodzi Widzewa. – Obsłużymy dzięki temu dwa przystanki wyremontowane ze środków wojewódzkich, czyli Łódź Pabianicka i Łódź Dąbrowa – podkreślał Andrzej Wasilewski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Pociągi zatrzymają się także na dworcu Chojny. Czas przejazdu w pełnej relacji ma wynieść 20 minut, co jest wynikiem bardzo konkurencyjnym wobec komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego – w okresie dużych remontów infrastruktury drogowej przejazd pomiędzy łódzkimi dworcami autem trwa w ciągu dnia dwukrotnie dłużej.

Marszałek uruchamia pociągi wewnątrz Łodzi

– Między innymi dzięki otwarciu tej trasy Łódź ma szanse stać się najlepiej skomunikowanym miastem w Polsce – oceniła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. – Linię tę możemy nazwać koleją wewnątrzmiejską. Uzyskujemy nowy, bardzo sprawny środek transportu, który nie utknie w żadnym korku – przekonywała. – Sukces Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest już teraz na ustach całej kolejarskiej Polski – wtórował jej Cezary Grabarczyk, dziś minister sprawiedliwości, dawniej szef resortu infrastruktury mocno zaangażowany w łódzkie inwestycje infrastrukturalne. – Jestem tu po to, by powiedzieć – gratuluję i dziękuję za Łódzką Kolej Aglomeracyjną – dodał.

Drożej niż autobusem i tylko sześć razy dziennie

Wielkie słowa kontrastują jednak nieco z rozkładem jazdy nowego połączenia, który wejdzie w życie w najbliższą sobotę. ŁKA przewidziała bowiem sześć kursów dziennie w stronę Łodzi Kaliskiej i siedem na stację w dzielnicy Widzew. Połowa z nich będzie kursować w wydłużonej relacji Łódź Kaliska – Zgierz przez Stoki. Rozkład jazdy nie pozwala na przemieszczanie się w godzinach szczytu, np. w kierunku Widzewa pomiędzy 12:01 a 18:41 nie odjedzie ani jeden kurs ŁKA.

Trudno więc póki co uznać pociągi wojewódzkiej spółki za rzeczywistą alternatywę wobec innych środków transportu. ŁKA ma jednak jeździć o wiele rzadziej niż większość kolei miejskich także w kolejnym rozkładzie jazdy. – Docelowo ma tu kursować szesnaście pociągów dziennie – zapowiedziała prezydent Hanna Zdanowska. Jednorazowy bilet na przejazd w granicach miasta ma kosztować 3 zł – to nieco więcej niż koszt przejazdu podobnej relacji autobusem (2,60 zł). Aby móc podróżować ŁKA w ramach miesięcznego biletu łódzkiej komunikacji miejskiej, należy kupić jego droższą o 2 zł wersję. Podobnej dopłaty nie mogą jednak dokonać użytkownicy popularnych biletów kwartalnych.

Za rok ŁKA wjedzie na Fabryczną

Dzisiejsze spotkanie było także okazją do krótkiego podsumowania stanu budowy podziemnej stacji Łódź Fabryczna, która w przyszłości ma stać się centralnym punktem sieci ŁKA. – W tej chwili trwa montaż konstrukcji dachowej, ale też odtwarzanie ścian, które mają przypominać stary, nieistniejący już Fabryczny – relacjonował Cezary Grabarczyk. – Otwarcie nowego dworca nastąpi za rok – przekonywał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ŁKA z nową kartą, bezpłatnym internetem i nowymi relacjami

Komunikacja

ŁKA z nową kartą, bezpłatnym internetem i nowymi relacjami

Kasper Fiszer 03 października 2014

Łódzkie: Bilet aglomeracyjny w trzech kolejnych miastach

Prawo & Finanse

Łódzkie: Bilet aglomeracyjny w trzech kolejnych miastach

Kasper Fiszer 30 września 2014

ŁKA: Rozszerzymy bilet aglomeracyjny

Komunikacja

ŁKA: Rozszerzymy bilet aglomeracyjny

Kasper Fiszer 10 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5