Lipno od stycznia przyszłego roku zorganizuje powiatową komunikacje publiczną. W tym celu zamawia aż 16 pojazdów, w większości minibusów. Pierwszy przetarg, który miał zostać rozstrzygnięty w tym miesiącu nie udał się.
W poprzednim przetargu, podzielonym na pięć części, złożono cztery oferty. Dwie w części pierwszej, w której przewidywano zakup czterech minibusów złożyły firmy MMI oraz CMS Auto, ale obie znacząco przekroczyły zakładaną przez starostwo w Lipnie sumę przeznaczoną na zakupy (w tej części nieco ponad milion zł brutto). Dwie pozostałe – SG Equipement Leasing Polska oraz Masterlease Prime Car Management S.A. – odnoszące się do części od 2. do 5. (wszystkie dotyczyły różnych rodzajów pojazdów, które miały zostać wzięte w pięcioletni leasing) również były zbyt wysokie, w dodatku musiały zostać odrzucone z powodu błędów formalnych.
Teraz Lipno rozpisuje drugi przetarg, tym razem podzielony na osiem części. Każda dotyczy dwóch pojazdów. Dwie pierwsze części dotyczą kupna w sumie czterech minibusów. Kolejne pięć części to w sumie leasing dziesięciu minibusów. W ostatniej części chodzi o leasing dwóch autobusów. Minibusy muszą być przystosowane do przewozu co najmniej 19 pasażerów plus kierowcy na miejscach siedzących. Dwa autobusy musza mieć minimum 15 miejsc siedzących dla pasażerów i 25 miejsc stojących.
W przetargu cena jest istotna w 92 proc. Pozostałe osiem procent punktów można otrzymać za dodatkowe miejsca stojące (po dwa punkty za każde dodatkowe miejsce). Te kryteria odnoszą się do wszystkich części zamówienia, co jest o tyle ciekawe, że poza opisem autobusów zamawianych w 8. Części, w specyfikacji pojazdów nie określono minimalnej ilości miejsc stojących.
W przypadku pojazdów leasingowanych – czas trwania leasingu określono na 60 miesięcy – zamawiający zastrzegł sobie możliwość wcześniejszego wykupu. Starostwo w Lipnie czeka na oferty do 27 czerwca.