Partnerzy serwisu:
Mobilność

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra

Dalej Wstecz
Autor:

inf. prasowa/jm, Transport Publiczny

Data publikacji:
2018-02-28 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kuala Lumpur będzie mieć kolejną linię autonomicznego metra
fot. Siemens
Nowa linia LRT3 o długości 38 kilometrów wraz z zajezdnią ma zostać ukończona w lutym 2021 roku. Urządzenia systemu sygnalizacji i kontroli pociągów autonomicznych dostarczy Siemens.

Tylko jedna stacja podziemna

Docelowo, planowana linia połączy Bandar Utama z Klangiem. Będzie obsługiwała 26 stacji, z czego 25 będzie napowietrznych, a jedna podziemna. Po ukończeniu budowy linia zostanie włączona w istniejący zintegrowany system transportu miejskiego w dolinie Klang. Zapewni połączenie między zachodnią częścią okręgu Kuala Lumpur i doliną Klang.

Projekt ma na celu wsparcie osób korzystających z linii metra, z której korzysta blisko 500 tysięcy mieszkańców, w tym aż 74 tys. osób dojeżdżających do pracy. Przepustowość systemu to prawie 37 tys. pasażerów na godzinę w jedną stronę, uzyskana dzięki poprawie połączeń i zmniejszeniu korków.

Siemens z zamówieniem

Siemens otrzymał zamówienie od Prasarana Malaysia Berhad, operatora lekkiej kolejki miejskiej (LRT), na dostarczenie i instalację systemu sygnalizacji i kontroli pociągów dla planowanej automatycznej linii metra (LRT3) w Kuala Lumpur, w Malezji. W ramach zamówienia Siemens zainstaluje też system drzwi ekranowych na peronach oraz system antywłamaniowy.

– Transport publiczny jest kluczowy dla ekonomicznego rozwoju okręgu miejskiego Kuala Lumpur. Projekt będzie wspierał rozwój atrakcyjnej, niezawodnej i wydajnej infrastruktury transportu masowego poprzez optymizację czasów kursowania pociągów i poprawę punktualności dzięki najnowszemu systemowi kontroli pociągów (CBTC) w technologii Trainguard, która pozwala operatorowi na maksymalizacje przepustowości sieci – powiedział Michael Peter, prezes branży Mobility w Siemens AG.

Linia będzie w pełni automatyczna w standardzie GoA4. Pierwszą, całkowicie bezobsługową linię metra otwarto w stolicy Malezji w ubiegłym roku. Siemens chwali się, że w ciągu ostatnich lat wyposażył około 300 km linii na cały świecie w sygnalizacje dostosowaną do w pełni automatycznego działania.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Od północy startują rowery miejskie

Mobilność

Od północy startują rowery miejskie

inf. prasowa 28 lutego 2018

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Mobilność

Metro bez obsługi. Czy jedzie z nami maszynista?

Jakub Dybalski 16 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS