Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wolimy wozić ludzi niż baterie, czyli autobus z superkondensatorem

Dalej Wstecz
Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2017-10-12 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wolimy wozić ludzi niż baterie, czyli autobus z superkondensatorem
Chariot e-bus na ulicach SofiiFot. chariot-electricbus.com
– Jesteśmy przekonani, że autobusy elektryczne będą najpowszechniej stosowanym środkiem transportu publicznego w Europie w ciągu najbliższych 2-8 lat – mówił podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego Sławomir Wesołek, konsultant techniczny Chariot Motors. Firma zaprezentowała swoją technologię Charity e-bus, która pozwala m.in. na zmniejszenie wagi i rozmiarów modułu zasilającego.

Aowel Technology wraz z Charity Motors opracowała pierwszy na świecie autobus elektryczny oparty na technologii Chariot e-bus. Sercem takiego pojazdu jest superkondensator.

Rozwiązanie ma kilka podstawowych zalet. Pierwsza z nich to zmniejszenie modułu zasilającego. Taki kondensator jest znacznie mniejszy niż bateria, co pozwala na przewiezienie większej liczby osób. Druga sprawa to wyeliminowanie czasochłonnego procesu ładowania baterii. Do tego dochodzi jeszcze niskie zużycie energii. – Wolimy wozić ludzi niż baterię – komentował zalety technologii Sławomir Wesołek.

70 km to złoty środek

Tak jak w wielu przypadkach kiedy w grę wchodzi wprowadzenie nowej technologii zasilania pojazdów elektrycznych, pojawia się pytanie o zasięg. – Testowaliśmy wiele różnych rozwiązań. Np. przy kondensatorze o mocy 50 kWh to ok. 40 km. Możemy użyć jednak kondensatorów o większej mocy np. 150 kWh. Wtedy zasięg znacząco rośnie – informował przedstawiciel Charity Motors.

Oczywiste jest jednak to, że nie sztuką jest maksymalne zwiększanie zasięgu kosztem miejsca w pojeździe. Kluczem do zysku jest znalezienie najbardziej optymalnego rozwiązania. – Najlepsze wyniki osiągamy kiedy zasięg wynosi 70 km. Przy dłuższych odległościach bardziej korzystne są pojazdy z baterią litowo-jonową – mówił Sławomir Wesołek.

Charity Motors miało już okazję sprawdzić, jak ich autobusy z superkondensatorem zachowają się w warunkach miejskich. – Na całym świecie obecnie w użytku jest 65 takich pojazdów – informował konsultant techniczny.

Elektromobilność przyszłością transportu publicznego


Eksperci zgodni są co do tego, że autobusy elektryczne to przyszłość. Czasami wybór tak zasilanych pojazdów jest podyktowana korzyściami finansowymi, a czasami polityką regionalną lub państwową. Zawsze ważna jest odpowiedź na pytanie: „Kiedy to się zwróci?”.

– Średnie zużycie energii w przypadku technologii Charity e-bus wyosi 0,95 kWh/km, a odzysk energii jest na poziomie 32%. W tej sytuacji koszt posiadania takiego pojazdu zwróci się po czterech latach – powiedział Sławomir Wesołek.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wiemy, kto otrzymał nagrody portalu Transport-Publiczny.pl

Mobilność

Wiemy, kto otrzymał nagrody portalu Transport-Publiczny.pl

Jakub Madrjas 12 października 2017

KTP: Środki unijne bardziej kuszące niż PPP

Prawo & Finanse

KTP: Środki unijne bardziej kuszące niż PPP

Jakub Madrjas 12 października 2017

IV Kongres Transportu Publicznego otwarty

Komunikacja

IV Kongres Transportu Publicznego otwarty

Jakub Madrjas 12 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS