Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

KTP 2015: Kluczem do wygody jest bezgotówkowość

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
KTP 2015: Kluczem do wygody jest bezgotówkowość
fot. Visa
– Nakłady przeznaczane na bilety papierowe w transporcie publicznym można zaoszczędzić. Kluczem jest wprowadzanie elektronicznego systemu poboru opat. Dużą pomocą może być to, że niedługo w Polsce wszystkie karty mają mieć możliwość płatności zbliżeniowej – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa Europe w Polsce. Transport publiczny ma być przede wszystkim wygodny dla użytkownika, a sposób płatności to ważny aspekt.

To jak płacimy jest ważne

Visa podczas Kongresu Transportu Publicznego, przedstawia kilka sposobów płatności. Od podstawowych, już wykorzystywanych w części polskich miast do tych najbardziej rozwiniętych. Pierwszy, polega na wprowadzeniu biletomatów z możliwością płacenia kartą, lub tych, które posiadają tylko opcję płacenia kartą. W warszawskich autobusach jest 1800 automatów służących do kupna biletów akceptujących płatność kartą, a 1200 z nich przyjmuje jedynie taki sposób zapłaty.

Kolejne dwie propozycje to stopniowe wprowadzanie kart płatniczych jako bezpośredniego biletu. Najpierw wspomniany został system „check in”. Polega on na płatności przy wejściu do pojazdu. Następnie bardziej rozwinięta opcja, „check in/out”. Klient zbliża kartę przy wejściu do pojazdu i przy wyjściu. Opłaty są naliczane w zależności od przejechanego dystansu i wybranego środka transportu.

– Nasza propozycja to przede wszystkim wygoda i idąca z nią w parze szybkość. Przyłożenie karty zajmuje mniej czasu niż skorzystanie np. z aplikacji. W dzisiejszych czasach bezpieczeństwo płatności to nie przywilej, jaki możemy dać naszym klientom, ale nasz obowiązek – komentuje Adrian Kurowski.

Przykład z Londynu

– System wprowadzony w Londynie działa tak jak wspomniany „check in/out”. Użytkownik zbliża kartę w momencie wejścia do pojazdu i opłata jest automatycznie naliczana. Działa to przez cały dzień, i na jego koniec pobierane są pieniądze z konta użytkownika. Są one przeliczane odpowiednio w zależności. Ile kilometrów i jakim środkiem transportu dana osoba przejechała – mówi Adrian Kurowski. – To rozwiązanie to nie tylko wygoda dla użytkownika ale też duża oszczędność dla tego, kto ten system wprowadza – dodaje.

Transport publiczny w stolicy Anglii nadzoruje firma Transport for London. System tam wprowadzony jest jednolity i zunifikowany. Niezależnie od tego, w jakim rodzaju transportu publicznego skorzysta pasażer zostanie rozliczony po najlepszej stawce. Dodatkową korzyścią z wprowadzenia takiego rozwiązania jest ułatwienie korzystania z niego - poprzez wyeliminowanie różnych biletów. Pasażer nie zastanawia się ile będzie jechał. Po prostu wsiada w najbliższy środek transportu i zbliża kartę do urządzenia.

Teraz Polska

Polski rynek jest bardzo przystępny dla operatorów kart, którzy wprowadzają płatność zbliżeniową. Jesteśmy w czołówce krajów europejskich. – Polska staje się krajem mniej gotówkowym niż dotychczas. Visa działa w tym kierunku prowadząc np. takie programy jak wymiana terminali płatniczych na takie, które akceptują karty zbliżeniowe – mówi dyrektor Visa Europe w Polsce.

Dodatkowo karty, które nie posiadają opcji płacenia zbliżeniowego, stają się już rzadkością. – Dziś bank decyduje czy jego karty są dotykowe czy nie. Ale została już ustalona data, kiedy wszystkie mają posiadać taką opcję.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Rusza Lubartowska Komunikacja Miejska

Komunikacja

Rusza Lubartowska Komunikacja Miejska

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2022

Kowary mają komunikację miejską

Komunikacja

Kowary mają komunikację miejską

Jakub Rösler 25 stycznia 2022

Pozostałe z wątku:

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Wywiady i komentarze

Krajewski, PSL: Samorządowcy najlepiej wiedzą, jak wydatkować pieniądze na transport

Witold Urbanoiwcz / Kasper Fiszer 26 czerwca 2023

Rachwalski: Komunikacja miejska powinna być prosta jak Uber

Prawo & Finanse

Yunex: Jak zmieni się zarządzanie ruchem drogowym w mieście?

Mobilność

Zobacz również:

Rusza Lubartowska Komunikacja Miejska

Komunikacja

Rusza Lubartowska Komunikacja Miejska

Redakcja/inf. pras. 26 stycznia 2022

Kowary mają komunikację miejską

Komunikacja

Kowary mają komunikację miejską

Jakub Rösler 25 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5