Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Którędy tramwajem na Gocław? Ruszają konsultacje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Którędy tramwajem na Gocław? Ruszają konsultacje
mat. Tramwaje Warszawskiewizualizacja tramwaju w ciągu Bora-Komorowskiego
Trwają przygotowania do realizacji linii tramwajowej na Gocław. Tramwaje Warszawskie rozpoczynają konsultacje społeczne inwestycji. Preferowany przebieg tramwaju zakłada torowisko wzdłuż Bora-Komorowskiego, w rezerwie pod al. Tysiąclecia i wzdłuż Kanału Wystawowego do al. Waszyngtona. Spółka chciałaby też zagłębić Trasę Łazienkowską na miejscu przecięcia z tramwajem.

Jedną z planowanych w Warszawie inwestycji unijnych w najbliższych latach jest budowa trasy tramwajowej na Gocław. Inwestycja obejmuje również zakup 18 niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 metrów. Tramwaje Warszawskie opracowały wielowariantową analizę wielokryterialną oraz raport o oddziaływaniu na środowisko. Teraz ruszają konsultacje społeczne, które są elementem przygotowań do inwestycji.

Wśród zalet tramwaju wymienia się ochronę środowiska, poprawę estetyki przestrzeni i warunków dla pieszych i rowerzystów, podniesienie bezpieczeństwa ruchu, a także dostępności Gocławia i Saskiej Kępy. Przewidywany czas przejazdu z pętli Gocław do stacji metra Centrum wynieść ma ok. 17 min.

Jakie warianty


Spółka Tramwaje Warszawskie przeanalizowała pięć wariantów przebiegu tramwaju. W czterech wariantach gocławski odcinek trasy jest identyczny: tramwaje zaczynają na pętli Gocław, a następnie jadą wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego. W wariancie W1 trasa prowadzi następnie po stronie wschodniej Os. Afrykańska i Os. Międzynarodowa, równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po jego stronie wschodniej) do al. Waszyngtona. W wariancie W2 tramwaj poprowadzono w rezerwie pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska), równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona. Wariant W3 zakłada przebieg w rezerwie pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska), Trasą Łazienkowską, Kinową do al. Waszyngtona. Wariant W4 zakłada natomiast przejazd ul. Egipską, ul. Saską do al. Waszyngtona. Zupełnie odmienny przebieg został przyjęty w wariancie W5, w którym tramwaje robiłyby pętlę wokół Gocławia: Jugosławiańską, Umińskiego, Abrahama i Meissnera. Następnie torowisko poprowadzone byłoby Fieldorfa, Wałem Miedzeszyńszkim, Wybrzeżem Szczecińskim, Sokolą do stacji metra Stadion Narodowy wraz z połączeniem z istniejącą siecią w rejonie Teatru Powszechnego.


mat. TW

Dodatkowo analizom poddano przejście torowiska przez Trasę Łazienkowską w wariantach W1 i W2. Rozważano przeprowadzenie torowiska poniżej poziomu terenu (pod Trasą Łazienkowską), wiaduktem nad Trasą Łazienkowską, a także obniżenie Trasy Łazienkowskiej i przeprowadzenie torowiska w poziomie terenu.

Spółka preferuje jeden

Tramwaje Warszawskie preferują wariant W2 – czyli w rezerwie pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska), równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona. Dodatkowo spółka opowiada się za zagłębieniem Trasy Łazienkowskiej.

Spółka wymienia szereg zalet tramwaju w tym wariancie: m.in. najkrótszy czas przejazdu, obsługa nowych osiedli mieszkaniowych na terenie Gocławia, poprawa dostępności transportu publicznego dla Os. Międzynarodowa. Natomiast dzięki zagłębieniu Trasy Łazienkowskiej i poprowadzeniu tramwaju po powierzchni komunikacja szynowa jest bardziej dostępna. Stanowi to też najlepsze rozwiązanie z zakresu urbanistyki terenów miejskich – pozwala na wytworzenie połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy częściami Saskiej Kępy rozdzielonych Trasą Łazienkowską przy jednoczesnym ograniczeniu oddziaływania akustycznego związanego z ruchem samochodów.


mat. TW

Jako wariant realny alternatywny przyjęto rozwiązanie W1. Torowisko od Bora-Komorowskiego poprowadzone zostałoby po stronie wschodniej os. Afrykańska i os. Międzynarodowa, równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona. Tutaj tramwaj przechodziłby nad Trasą Łazienkowską wiaduktem.

Co z ogródkami?

Dużo emocji budzi kwestia przebiegu tramwaju przy ogródkach działkowych. Część działek – w śladzie tramwaju – będzie musiała zostać zlikwidowana. Miasto zapowiada przygotowanie planów miejscowego zagospodarowania, które będą zakładały zachowanie istniejących ogródków w kwartale Os. Międzynarodowa – al. Waszyngtona – ul. Kinowa – Trasa Łazienkowska, aby ochronić je przed dalszą zabudową. Jednocześnie wzdłuż torowiska planowana jest przestrzeń publiczna o funkcjach parkowych i spacerowych.

Tramwaje Warszawskie uruchomiły specjalną stronę poświęconą inwestycji. Ponadto uruchomiono dwa punkty konsultacyjne, gdzie będą dostępni specjaliści spółki:
  • Klub Kultury Seniora (ul. Pawlikowskiego 2) – 22 października (sobota) oraz 6 listopada 2016 r. (niedziela) w godz. 9-18 
  • Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 2 (ul. Nobla 18/26), gdzie w dniach 23 października (niedziela) oraz 5 listopada (sobota) w godz. 9-18
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5