Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kto zajmie się schodami ruchomymi i windami w metrze

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-11-24 10:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kto zajmie się schodami ruchomymi i windami w metrze
fot. WU
Ponad setka ciągów schodów ruchomych i wind, znajdujących się w warszawskim metrze, potrzebuje konserwatorów. Metro Warszawskie poszukuje właśnie firm, które zajmą się konserwacją i naprawą urządzeń do końca 2018 r.

W metrze funkcjonuje w sumie 139 ciągów schodów ruchomych oraz 105 wind, przy czym znaczna część znajduje się na stacjach centralnego odcinka II linii metra, który otwarto w marcu tego roku. Na siedmiu nowych stacjach wybudowano aż 46 wind i 80 ciągów schodów ruchomych.

Generalnie za konserwację urządzeń w metrze odpowiadają ich producenci. A tych, zważywszy na długą budowę, było kilku. Najwięcej schodów i dźwigów należy do Otisa – stacje od Kabat do Centrum, od Starych Bielan do Młocin oraz wszystkie stacje centralnego odcinka II linii metra. Producent zajmuje się też konserwacją najstarszych schodów ruchomych na Wilanowskiej i Polu Mokotowskim, będących wytworem czechosłowackiej firmy Transporta. Kolejnym producentem jest Thyssen, który zajmuje się urządzeniami na stacjach Ratusz, Dworzec Gdański i Marymont, natomiast Schindler na Placu Wilsona. Ponadto CityLift konserwuje nowe platformy łączące antresole z powierzchnią na stacjach Ursynów i Racławicka.

Metro Warszawskie prowadzi właśnie postępowanie przetargowe na konserwację i naprawę schodów ruchomych oraz wind. – Przetarg ten jest standardową procedurą, tak samo jak postępowania dot. zakupu energii elektrycznej, utrzymania czystości w metrze itp. – informuje Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Zamówienie podzielone jest na części. – Podział zadań wynika z typu urządzeń, jakie znajdują się na poszczególnych stacjach / odcinkach. Obecnie schody i windy serwisowane są przez producentów – wyjaśnia Siedlecki. Przetarg obejmuje okres od początku 2016 r. do końca 2018 r. Wyjątkiem jest II linia, na której termin rozpoczęcia wyznaczono na 26 czerwca 2016 r.

Zgodnie ze specyfikacją zamówienia wykonawcy muszą zapewnić całodobowe pogotowie dźwigowe i stałą obsadę minimum 2-osobową wyłącznie do obsługi urządzeń znajdujących się na terenie metra. Przeglądy serwisowe mają być wykonywane poza godzinami szczytu. W dni robocze działania zmierzające do usunięcia usterki muszą być podjęte niezwłocznie, natomiast w dni wolne – w ciągu nie więcej niż 2 godz. od zgłoszenia. Przy awariach i naprawach, których koszt przekracza 10 tys. zł netto, wydatek ten musi być zaakceptowany przez zamawiającego. W takiej sytuacji wykonawca ma 48 godzin na przedstawienie protokołu awarii oraz kosztorysu ofertowego.

Czas naprawy, związanej z ingerencją w konstrukcję urządzenia i wymagającej specjalistycznych narzędzi, będzie uzgadniany z zamawiającym. Na wszystkie naprawy i dostarczone części zamienne wykonawcy udzielić muszą 24-miesięcznej gwarancji. W przypadku wymiany stopni schodów, łańcucha schodów, lin czy pasów nośnych dźwigów okres ten ulega wydłużeniu do 36 miesięcy. Czas naprawy gwarancyjnej określono na maksymalnie 21 dni.

W umowie przewidziano również sankcje. W przypadku niewywiązania się przez wykonawcę z terminu naprawy dźwigów zamawiającemu należy się kara w wysokości 500 zł. W przypadku schodów ruchomych jest to już 1000 zł. Gdy urządzenie musi zostać wyłączone z ruchu z winy wykonawcy przez okres co najmniej 48 godzin zamawiający może nałożyć karę w wysokości miesięcznego wynagrodzenia netto za konserwację unieruchomionego urządzenia. Gdy okres przestoju przekroczy 30 dni kara wzrasta do 10% rocznej wartości konserwacji brutto.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Wreszcie naprawią schody na Placu Wilsona

Komunikacja

Metro: Wreszcie naprawią schody na Placu Wilsona

Witold Urbanowicz 25 maja 2015

Metro: Będzie dodatkowa winda na Służewie

Przestrzeń

Metro: Będzie dodatkowa winda na Służewie

Witold Urbanowicz 17 lutego 2015

Metro: Będą dodatkowe windy na Imielinie

Przestrzeń

Metro: Będą dodatkowe windy na Imielinie

Witold Urbanowicz 10 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS