Krakowski ZIKiT wybrał wreszcie wykonawcę na projekt i budowę linii tramwajowej z osiedla Krowodrza Górka do Górki Narodowej. Zamówienia udzielono konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwu Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak. Wartość inwestycji przekracza 326 mln zł.
Przedmiotem ogłoszonego we wrześniu zeszłego roku przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych oraz wykonanie budowy linii tramwajowej od os. Krowodrza Górka przez Prądnik Biały, ulice Pachońskiego do Górki Narodowej. Całkowita długość trasy to 5 km. To tzw. III etap Krakowskiego Szybkiego Tramwaju.
Oferty otwarto już pod koniec listopada zeszłego roku. Wpłynęło
w sumie pięć ofert na kwoty od 253,4 mln zł do 366,5 mln zł. Budżet miasta na realizację zamówienia to 373,4 mln zł brutto. Najtańszą i najkorzystniejszą – biorąc pod uwagę wszystkie kryteria wyboru – propozycję złożyło konsorcjum ZUE i PORR Polska Infrastructure. Zanim przetarg został rozstrzygnięty, minął termin związania ofertą i PORR
nie przedłużył wadium.
Dzisiaj (10 marca) ZIKiT poinformował o rozstrzygnięciu postępowania,. Zamówienia udzielono kolejnemu oferentowi – konsorcjum składającego się z Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor i Przedsiębiorstwa Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak. Złożona oferta opiewa na kwotę 326 mln zł 225 tys. zł. Podpisanie umowy nastąpi najwcześniej za miesiąc po zakończeniu kontroli uprzedniej, przeprowadzanej przez Urząd Zamówień Publicznych.
Trasa ma powstać w ciągu 3,5 roku od zawarcia umowy. Oprócz budowy samej linii tramwajowej przewidziano przebudowę pętli tramwajowo-autobusowej Krowodrza Górka, budowę pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa. Po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki przewidziano budowę terminala autobusowo-tramwajowego. Zaplanowano też trzy wielopoziomowe parkingi przesiadkowe P&R: w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa. Nowa trasa będzie wymagała budowy dwóch nowych podstacji trakcyjnych, przebudowy podstacji Prądnicka oraz realizacji Centrum Dyspozytorni Mocy.