Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic - Transport Publiczny
 
Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2018-04-06 10:37
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic
fot.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu opublikował w czwartek ogłoszenie o rozpoczęciu dialogu konkurencyjnego na szczegółowy podział zadań i ryzyk oraz ustalenie zasad współpracy, w tym zakresu i standardów utrzymania, planowanej linii tramwajowej do Mistrzejowic.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej KST, etap IV w Krakowie (od ul. Meissnera do Mistrzejowic), realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. W ramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury.

ZIKiT planuje zaprosić do udziału w postępowaniu maksymalnie 3 wykonawców, którzy spełnią warunki. Przewidywany okres prowadzenia dialogu wyniesie około 15 miesięcy.

Celem Projektu jest wybudowanie nowego odcinka sieci tramwajowej tworzącego korytarz łączący istniejące elementy sieci tramwajowej przy zachowaniu odpowiedniej prędkości komunikacyjnej, tj. nie niższej niż 24 km/h (wraz z czasem postoju na przystankach). Przewidywany okres, na który zostanie zawarta umowa PPP wynosi niespełna 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata - budowa obiektu, 20 lat - utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczony od momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niego będzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZIKiT. Przez cały okres trwania umowy torowisko będzie własnością gminy.

Krakowski pomysł, związany z wybudowaniem infrastruktury częściowo za prywatne pieniądze, ale jednocześnie zobowiązaniem się do późniejszego spłacania partnera, jest dość nietypowy. Ale w stolicy Małopolski podchodzą do niego bardzo poważnie. Od jesieni trwał dialog techniczny, w którym rozważano m.in. czy takie zasady zastosować tylko do tej jednej linii, czy może rozciągnąć je na całą sieć tramwajową.

Już teraz bieżące utrzymanie, konserwacja i naprawy awaryjne infrastruktury tramwajowe są realizowane przez firmę ZUE, wyłonioną przez ZIKiT w procedurze przetargowej. Obecna umowa z wykonawcą obejmuje okres do końca lipca 2018 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS