Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kraków: Gotowy projekt dla tramwaju na Górkę Narodową

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-05-17 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZIKIT Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kraków: Gotowy projekt dla tramwaju na Górkę Narodową
fot. Pesa
Właśnie zakończyły się prace związane z opracowaniem projektu budowlanego III etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, czyli linii tramwajowej os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa wraz z budową dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ulicy Opolskiej. Wykonawca rozpoczął działania związane z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRiD). Rozpoczęcie prac związanych z budową tego zadania planowane jest w czwartym kwartale 2018 r.

To jedna z najważniejszych miejskich inwestycji. Połączy ona północną część Krakowa z centrum. W jej ramach zostanie wybudowane torowisko o długości około 5,5 km oraz 5 km jezdnia. Projekt zakłada oprócz budowy linii tramwajowej także rozbudowy ulic Pachońskiego, Siewnej, Bociana. Dodatkowo w ramach robót wybudowany zostanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada.

W ramach prac ujęta została również budowa nowych obiektów inżynierskich: tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad potokiem Sudoł, kładki dla pieszych na wysokości ul. Szopkarzy i W. Danka, mostów na rzece Białucha i na potoku Bibiczanka, wiaduktu pod linią kolejową z przeznaczeniem dla tramwajów, rowerzystów i pieszych. W ramach inwestycji powstaną aż trzy parkingi typu park&ride: przy pętli na Górce Narodowej (300 miejsc) i dwa mniejsze na około 100 samochodów (jeden na wysokości pętli Krowodrza Górka, drugi w rejonie ul. Szopkarzy przy ul. H. Pachońskiego).

Obecnie opracowany został projekt budowlany dla tej inwestycji. Został on przygotowany na zlecenie wykonawcy, konsorcjum firm Intercor i Tor-Krak, przez biura projektowe Autostrada II z Katowic, MP-Mosty z Krakowa i Arcadis z Warszawy. Nad projektem czuwał 72 osobowy zespół. Największym wyzwaniem było dopasowanie projektowanego układu drogowego i tramwajowego do istniejącego zagospodarowania terenu.

Wykonawca odpowiedzialny jest za wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę linii tramwajowej KST etap III, budowę 2-poziomego skrzyżowania w ciągu ul. Opolskiej oraz towarzyszącą infrastrukturę drogową.
– Prace projektowe uwzględniły prośby mieszkańców, np. na skrzyżowaniu ulic Białoprądnickiej i Pachońskiego mieszkańcy zwrócili uwagę, aby przy projektowaniu maksymalnie odsunąć się od istniejącej zabudowy, takie rozwiązanie zastosowano. Zmodyfikowany został także zjazd na ul Bociana. Przy okazji prac zostanie on poszerzony, aby pojazdy ciężarowe mogły się po nim poruszać – dodał Łukasz Musioł z Biura Projektowego Autostrada II.

– Budowa KST etap III jest kluczową inwestycją dla mieszkańców tej części miasta. Została zaprojektowana z uwzględnieniem rosnących potrzeb transportowych Krakowa. Projekt jest tak przystosowany, aby można było realizować 520 kursów na dobę – powiedział Andrzej Mikołajewski, dyrektor naczelny Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Zakończenie prac planowane jest na czwarty kwartał 2020 r. Inwestycja jest finansowana z budżetu miasta oraz środków unijnych. Całkowity koszt to około 380 mln zł.



VII Kongres Kolejowy
 

Celem kongresu CITY MATTERS jest zgromadzenie w jednym miejscu przedstawicieli samorządów, miejskich aktywistów, polskich i zagranicznych ekspertów oraz przedsiębiorców aby móc dyskutować o przyszłości naszych miast.

Wspólnym mianownikiem tematycznym wydarzenia jest szeroko rozumiana jakość życia w mieście oraz promowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych wpływających na jej poprawę. Istotną funkcją kongresu jest umożliwianie osobom decydującym o kształcie polskich miast nawiązania kontaktu, wymiany poglądów i opinii.

Wśród zagadnień, jakie poruszymy będą m.in.: wspólne miasto, jakość powietrza, transport, polityka mieszkaniowa, zieleń miejska, miasto dla pieszych, placemaking oraz estetyka przestrzeni publicznych. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic

Prawo & Finanse

Kraków. Rusza przetarg na tramwaj PPP do Mistrzejowic

jd/inf. pras. 06 kwietnia 2018

Kraków: Dwie oferty na przebudowę tramwaju na Bronowice

Przestrzeń

Kraków: Dwie oferty na przebudowę tramwaju na Bronowice

Witold Urbanowicz 27 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS