ZIKiT Kraków ogłasza przetarg na przebudowę ulicy i trasy tramwajowej w Basztowej od Długiej do Pawiej oraz na fragmencie ul. Westerplatte. Dzięki wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Basztowej możliwe będzie pełne wydzielenie torowiska i pasów rowerowych – jak na wcześniejszych odcinkach ciągu komunikacyjnego wokół Plantów.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu Basztowej od węzła rozjazdów Długa – Basztowa do węzła rozjazdów Pawia – Basztowa - Westerplatte – Lubicz, a także ul. Westerplatte od rozjazdów do Zamenhoffa. Przetarg ma kompleksowy charakter i obejmuje m.in. przebudowę układu drogowego i torowego, rozjazdów, infrastruktury podziemnej itp.
Zamawiający wymaga etapowania prac. Kolejność wykonywania węzłów Długa i Dworzec będzie ustalona po podpisaniu umowy. W przypadku wykonywania prac na węźle Długa, na węźle Dworzec będzie prowadzona komunikacja tramwajowa. Po wykonaniu prac na poszczególnych węzłach będzie dokonywany odbiór, który będzie skutkował dopuszczeniem do ruchu tramwajowego.
Termin składania ofert mija 18 kwietnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat wykonały dwa podobne zamówienia. O wyborze zadecydują cena (60%), a także wysokość kary umownej w zakresie zwłoki w zakończeniu robót budowlanych (20%) oraz usunięciu wad przedmiotu umowy (20%). Okres trwania zamówienia określono na sześć miesięcy.
Po przebudowie ulica Basztowa zyska wygląd zbliżony do przebudowanych wcześniej ulic Dunajewskiego i Podwale. Wprowadzono tam m.in. ruch jednokierunkowy, dzięki czemu możliwe było wydzielenie torowiska oraz wytyczenie pasów rowerowych.
Plany można obejrzeć w większej rozdzielczości –
prezentacja i
wyciąg z dokumentacji