Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2015-10-16 14:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
fot. Michał Szymajda
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu
BYD to firma w Polsce znana, głównie z tego, że jako pierwsza udostępniła do testów autobusy elektryczne na ulice Warszawy i przegrała sądowy spór z Solarisem dotyczący dostawy dziesięciu takich pojazdów do stolicy. Na swoim stoisku w Kortrijk pokazuje trzy produkty: pierwszego doubledeckera dla Londynu, przegubowego niskopodłogowca i midibusa. Wszystkie pojazdy są elektryczne.

Największe wrażenie robi z pewnością londyński piętrus.

– Do niedawna mówiono, że wyprodukowanie elektrycznego doubledeckera o porównywalnym do spalinowych pojazdów zasięgu, jest niemożliwe. Dla BYD nie ma rzeczy niemożliwych – powiedział Isbrand Ho, dyrektor BYD Europe.

Pierwszy autobus piętrowy, z 51 zamówionych przez londyńskiego przewoźnika, można było zwiedzać w Kortrijk. Kolejne będą powstawały w kooperacji z produkującą nadwozia firmą Alexander Dennis (BYD wyprodukuje elementy jezdne i dostarczy aparaturę elektryczną, AD wyprodukuje nadwozie pojazdu). BYD chwali się, że pojazd ma nawet do 300 km zasięgu (według testów SORT) po pełnym ładowaniu, które trwa już tylko cztery godziny. Zabiera na swój pokład 81 pasażerów, w tym 54 na miejscach siedzących.

– BYD jest ważnym graczem na rynku autobusów elektrycznych. Zainwestował w tę technologię dużo pieniędzy. W odniesieniu do współpracy BYD-a i Alexandra Dennisa, mam nadzieję, że to przyszłościowy mariaż wysokiej jakości i nowoczesności. Jesteśmy naprawdę dumni z tego, co BYD nam przygotował – powiedział Leon Daniels dyrektor działu utrzymania Transport for London.

BYD patrzy w przyszłość

Ponadto BYD pokazał w pełni elektryczny autobus przegubowy. Pojazd jest znacznie bardziej przestronny niż wcześniejsze produkty 12-metrowe (choćby takie, jakie widzieliśmy na ulicach Warszawy), ze względu na umieszczenie baterii i aparatury elektrycznej z tyłu pojazdu i na dachu, przez co zabierają one niewiele więcej miejsca w przestrzeni pasażerskiej niż tradycyjny silnik spalinowy. Możliwe jest także wyposażenie pojazdu w pantograf, czego dowodem jest zresztą prezentowany egzemplarz. Trzeba przyznać, że przyzwoite jest też wykończenie pojazdów.

– BYD wychodzi nieco w przyszłość. Na razie w Europie nie ogłasza się przetargów na tak duże pojazdy elektryczne. Ale gdy się pojawią, będziemy pierwszymi, którzy taką technologię zaoferują – usłyszeliśmy od przedstawicieli chińskiego producenta.

– Rok 2015 był dla nas przełomowy. W ostatnim miesiącu otworzyliśmy nowy oddział firmy mamy nową siedzibę w Schiedam. Wkrótce zaoferujemy naszym europejskim klientom także inne elektryczne pojazdy, takie jak taksówki, podnośniki i inne pojazdy specjalistyczne. Mogę państwa zapewnić, że elektryczna rewolucja już się zaczęła i nic jej nie zatrzyma – powiedział Isbrand Ho.

BYD lotniskowy

Na potwierdzenie słów dotyczących dynamicznego rozwoju firmy BYD zaprezentował jeden z 35 autobusów, które są przeznaczone do wożenia pasażerów na lotnisku Schiphol (można się było nim przejechać), a także premierowy, 8-metrowy elektryczny midibus, którego zasięg na pełnym ładowaniu trwającym tylko 2 godziny wynosi według producenta 230 km.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. Dwa dodatkowe autobusy elektryczne w MZA

Mobilność

Warszawa. Dwa dodatkowe autobusy elektryczne w MZA

Jakub Dybalski 08 marca 2016

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach

Komunikacja

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach

Michał Szymajda 23 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS