Partnerzy serwisu:
Mobilność

Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2015-11-21 19:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
www.stevenholl.com; www.citylab.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Steven Holl Architects
Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Kopenhaga: Most rowerowy między wieżowcami
Władze Kopenhagi zdecydowały się powrócić do projektu budowy dwóch wieżowców w wejściu do miejskiego portu. Na wysokości 65 metrów zostaną one połączone mostem pieszo-rowerowym. Takie rozwiązanie ma zapewnić możliwość swobodnego przejścia statków i wygodne połączenie pomiędzy nabrzeżami.

Widoczny na ilustracjach projekt został przygotowany przez Steven Holl Architects i po jednogłośnej decyzji jury wygrał konkurs ogłoszony jeszcze w roku 2008. Ze względu na niezbyt korzystną sytuację gospodarczą realizacja projektu została jednak odłożona. W ostatnich miesiącach sytuacja uległa jednak poprawie i powrócono do prac. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, tzn. odpowiednio duża liczba najemców wyrazi zainteresowanie wynajęciem powierzchni, to prace ruszą na przełomie roku 2016 i 2017.

Charakterystyczny most łączący obie wieże był elementem wymaganym w czasie konkursu. Organizatorzy chcieli ułatwić pieszym i rowerzystom przemieszczanie się pomiędzy nabrzeżami oraz umożliwić swobodny dostęp do stacji Nordhavn. Zawieszone nad portem przejście ma nie tylko zapewnić niesamowity widok na miasto, ale również być dodatkową atrakcją dla pasażerów statków wycieczkowych zawijających do kopenhaskiego portu.

Z punktu widzenia rowerzystów most będzie raczej dodatkową atrakcją, albowiem żeby nim przejechać trzeba będzie skorzystać z wind (mają być do tego przystosowane), co zapewne nie będzie ani szybkie ani wygodne.

Drugą przyczyną, która zachęcała władze miasta do takiego rozwiązania są przepisy umożliwiające wznoszenie nowych budynków mieszkalnych w odległości nie większej niż 500 metrów od najbliższego przystanku komunikacji miejskiej. Dzięki mostowi pomiędzy wieżami wymogi te spełni także południowy budynek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kopenhaga. Sygnalizacja zapewni priorytet rowerzystom i autobusom

Mobilność

Kopenhaga. Sygnalizacja zapewni priorytet rowerzystom i autobusom

Rafał Stawecki 25 lutego 2016

Co piąty Polak chciałby dojeżdżać rowerem do pracy

Mobilność

Co piąty Polak chciałby dojeżdżać rowerem do pracy

Rafał Stawecki 03 lutego 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS