Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kopenhaga. Kolej aglomeracyjna zostanie zautomatyzowana

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2017-12-31 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal/ S-tog

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kopenhaga. Kolej aglomeracyjna zostanie zautomatyzowana
Fot. Steffen , lic. GNU 1.2/Wikimedia Commons
W ciągu najbliższych lat całkowicie wymieniony zostanie tabor, który obsługuje kolej aglomeracyjną Kopenhagi oraz zmodernizowane zostaną systemy sterowania siecią. Duński parlament dał zielone światło projektowi, w ramach którego obsługa i utrzymanie kolei będą prowadzone w formie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Za około siedem lat ma rozpocząć się proces wymiany 105 pociągów kursujących po kopenhaskiej sieci aglomeracyjnej. W związku z koniecznością przeprowadzenia modernizacji systemu sterowania, zdecydowano o pełnym zautomatyzowaniu jednej z tras sieci. Pierwsze bezobsługowe pociągi pojadą linią Ring między 2024 a 2026 rokiem. Po przetestowaniu rozwiązania, zapadnie decyzja o ewentualnej pełnej automatyzacji sieci. W przypadku pozytywnej decyzji dla takiego rozwiązania, cała sieć zostałaby zautomatyzowana do roku 2036.

Koszt automatyzacji jest w tej chwili szacowany na 660 mln euro i obejmuje m. in. instalację drzwi peronowych. Sieć kolejowa Kopenhagi liczy 170 km i składają się na nią 84 stacje. Tylko w przypadku linii F automatyzacja pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów o 100%. Wówczas jest także szansa na uruchamianie pociągów 24 godziny na dobę. Wydłużenie czasu kursowania i zwiększenie liczby pociągów ma przynieść przypływ dodatkowych pasażerów nawet o 12 mln osób w skali roku. Zwiększona sprzedaż biletów ma pozwolić na sfinansowanie inwestycji.

Pierwsza linia sieci została uruchomiona w 1934 roku. Na kopenhaski system S-tog składa się siedem linii, które kursują po obszarze miasta, ale wykraczają także poza jego granice. Na system składa się 170 km linii, na których jest 85 stacji i przystanków. Każdego dnia z pociągów S-tog korzysta około 360 tys. pasażerów. Jeszcze niedawno planowano ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów sieci aglomeracyjnej, jednak lokalny samorząd widzi ogromną potrzebę rozwoju tego typu połączeń.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kielce. Pieszym znów grozi kładka nad ulicą Solidarności

Przestrzeń

Kielce. Pieszym znów grozi kładka nad ulicą Solidarności

Jakub Dybalski 29 grudnia 2017

Wrocław. Od 1 stycznia droższe bilety jednorazowe i więcej ulg

Komunikacja

Wrocław. Od 1 stycznia droższe bilety jednorazowe i więcej ulg

Jakub Dybalski 29 grudnia 2017

Kraków. Mobilis kupił dwa autobusy z Autosanu

Komunikacja

Kraków. Mobilis kupił dwa autobusy z Autosanu

jd/inf. pras. 29 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS