Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Konkurs na ostatni odcinek II linii metra trafia jednak do sądu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-08-11 16:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Konkurs na ostatni odcinek II linii metra trafia jednak do sądu
fot. WU
Na razie nie będzie nowego konkursu na koncepcję ostatniego odcinka II linii metra wraz z zapleczem na Morach. Metro zdecydowało się na złożenie skargi do sądu na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała unieważnić konkurs z powodu naruszenia zasady anonimowości w zwycięskiej pracy. – Ten wyrok będzie niezwykle ważny dla tego postępowania, ale także dla innych potencjalnych konkursów – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Metro Warszawskie postanowiło odwołać się do sądu od orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, która nakazała unieważnić konkurs na koncepcję ostatniego odcinka II linii metra na Chrzanowie. Co spowodowało taki obrót sprawy, skoro wcześniej miasto zapowiadało niezwłoczne ogłoszenie nowego konkursu?

Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego:
Zgodnie z procedurą przewidzianą w prawie zamówień publicznych zamawiający ma prawo złożyć skargę do sądu na postanowienie KIO. Uznaliśmy, że trzeba skorzystać z tego środka i trzeba poddać ocenie sądu tę decyzję. Takie samo stanowisko zajął zwycięzca – konsorcjum Metroprojekt i Chołdzyński – który złożył swoją skargę, posługując się podobnymi argumentami.

Zgodnie z przepisami termin złożenia wniosku upływał 31 lipca i w tym terminie złożyliśmy skargę. Przewidywany termin rozpatrzenia, traktowany jako instrukcyjny, to 30 dni od złożenia skargi.

Na jaki rezultat Metro liczy?

Sprawa jest skomplikowana. Bardzo dokładnie zapoznaliśmy się z uzasadnieniem pisemnym KIO i to utwierdziło nas w przekonaniu, żeby wykorzystać środek prawny w postaci skargi, żeby wiedzieć także jak mamy postępować w przyszłości. Ten wyrok będzie niezwykle ważny dla tego postępowania, ale także dla innych potencjalnych konkursów – myślę, że na rozstrzygnięcie będą czekać także inne podmioty, stosujące formułę konkursu w wyłanianiu autorów prac projektowych.

Czy ta sprawa – jeśli rozstrzygnięcie będzie niekorzystne dla Metra – nie spowoduje istotnego zagrożenia dla budowy ostatniego odcinka II linii metra?

Czekamy na rozstrzygnięcie, co nie oznacza, że jest to bezczynnie oczekiwanie.

ILF podnosił w swoim odwołaniu szereg kwestii merytorycznych i technicznych.

Kwestia, z którą się zwróciliśmy do sądu, dotyczy kwestii stricte prawnych, w kwestii technicznych i proceduralnych KIO odrzuciło wszystkie zarzuty ILF-u.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co się dzieje na budowie metra na Wolę?

Komunikacja

Co się dzieje na budowie metra na Wolę?

Witold Urbanowicz 11 sierpnia 2017

Kamień węgielny wmurowany na budowie metra na Wolę

Przestrzeń

Kamień węgielny wmurowany na budowie metra na Wolę

Witold Urbanowicz 11 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS