Liczba konferencji odbywających się w Polsce i kierowanych do branży e-commerce jest imponująca i każdego roku obfitsza. Dlaczego więc organizować kolejną? Bo takiej jeszcze nie było, choć idea konferencji o logistyce „ostatniej mili” dla przedstawicieli polskiego e-handlu wydaje się dość oczywista. Nikt do tej pory nie zadał sobie trudu aby znaleźć miejsce, czas i ludzi, z którymi można przejrzeć aktualnie dostępne metody dostarczania klientowi jego e-zakupu.
Problemy logistyki „ostatniej mili” i wyzwania, z którymi zmierzy się polska branża e-commerce w najbliższych latach, będą poruszane na konferencji zorganizowanej przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR w kilku kontekstach. O otoczeniu prawnym, wyzwaniach związanych ze strategią Jednolitego Rynku Cyfrowego w Unii Europejskiej opowiedzą przedstawiciele administracji państwowej, urzędów regulacyjnych i wyspecjalizowanych kancelarii prawnych. Najnowsze technologie umożliwiające usprawnienie procesów logistycznych przedstawią natomiast: Michał Czechowski, członek zarządu NoaTech, Paweł Fornalski, prezes zarządu IAI i Kacper Winiarczyk, dyrektor ds. operacyjnych w Uber.
Dane ostatniego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2015” potwierdzają konieczność współpracy między usługami e-commerce a związaną z nimi branżą logistyczną. To, że aż 41% klientów e-sklepów wskazuje, że największym problemem są wysokie koszty dostawy, a 38% zwraca uwagę na długie oczekiwanie na dostawę zamówionego towaru świadczy o skali wyzwań. Stąd też tytułowe pytanie debaty: „Czy branże e-commerce i KEP dobrze się rozumieją?”. Wezmą w niej udział Szymon Bujalski, prezes Zarządu empik e-commerce, Wojciech Arszewski, prezes Zarządu Forum Przewoźników Ekspresowych, Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Marek Różycki, Managing Partner, Turnaround Management Consulting.
– Kontakt z człowiekiem lub urządzeniem doręczającym paczkę jest drugim – po kontakcie z witryną internetową – i często ostatnim doświadczeniem zakupowym e-konsumenta. Branża e-commerce przez lata intensywnie eksplorowała rozmaite idee cyfrowego marketingu. Jedną z nich, mogącą zapewnić przewagę konkurencyjną, staje się User Experience. Nie może być ograniczona do witryny internetowej. Kurier czy maszyna może pozytywne doświadczenie zepsuć lub wzmocnić. Warto o tym wiedzieć, aby dobrze wybrać... – tłumaczy Robert Sulich, sprawujący merytoryczny nadzór nad programem wydarzenia.
Forum logistyki w handlu elektronicznym „Last Mile w e-Commerce 2016” odbędzie się w czwartek 2 czerwca w Warszawie. Szczegóły dotyczące programu i rejestracji
znaleźć można na stronie wydarzenia.