Komorniki leżące pod Poznaniem kupują osiem nowych autobusów – sześciu klasy maxi oraz dwóch klasy midi. Dostawy są rozłożone na lata 2017 i 2018.
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki pod Poznaniem ogłosiło przetarg na dostawę ośmiu nowych autobusów miejskich. Zamawiający wymaga sześciu pojazdów klasy maxi o długości 11,8-12,2 m i dwa pojazdy klasy midi o długości 9,5-10,5 m.
Krótsze pojazdy muszą pomieścić co najmniej 75 pasażerów. Przewidziano od 21 do 30 miejsc siedzących w tym co najmniej cztery miejsca siedzące dostępne z poziomu niskiej podłogi. W pojeździe powinny znaleźć się dwie pary drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Drzwi jednoskrzydłowe nie mogą być węższe niż 720 mm oraz drzwi dwuskrzydłowe o szerokości minimum 1100 mm. Pojazdy mają być wyposażone w czterosuwowy silnik Diesla 5- lub 6-cylindrowy o mocy 180 kW, umieszczony z tyłu pojazdu, ułożony wzdłuż osi pojazdu spełniający normę czystości spalin minimum Euro VI. Wymagana jest też automatyczna czterobiegowa skrzynia biegów.
Pojemność dłuższych wozów określono na co najmniej 90 pasażerów. Zgodnie ze specyfikacją w pojeździe powinno znajdować się od 24 do 30 miejsc siedzących, w tym co najmniej osiem dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający wymaga zastosowania dwóch par drzwi dwuskrzydłowych. Pojazdy mają posiadać silniki o mocy 220 kW. We wszystkich autobusach znajdować się będą system zliczania pasażerów, klimatyzacja, nagłośnienie, system elektronicznej informacji pasażerskiej. Przewidziano okna uchylne
Oferty można składać do 12 grudnia. Najważniejsze kryterium to cena (50%), następnie o wyborze zadecydują właściwości techniczno-eksploatacyjne. Pod uwagę brane będą powierzchnia niskiej podłogi, liczba siedzeń dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, zastosowane trzyczęściowej szyby czołowej, jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem, szerokość drzwi, zastosowanie trzyczęściowego zderzaka przedniego, zawieszenia osi przedniej i czterobiegowej skrzyni biegów, liczba okien uchylnych, ochrona osób przebywających w kabinie kierowcy, certyfikat niepalności i podatność obsługowa poszycia bocznego. Pozostałe punkty można otrzymać za warunki gwarancji i serwisu (15%) oraz termin dostawy pierwszych pojazdów (5%).
W ciągu 180 dni od podpisania umowy powinny zostać dostarczone trzy autobusy klasy maxi, natomiast dostawę dwóch autobusów midi przewidziano w ciągu 320 dni od zawarcia kontraktu. Pozostałe trzy wozy maxi powinny dotrzeć w ciągu 420 dno od podpisania umowy. Zakup jest zgłoszony do dofinansowania ze środków unijnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.