Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kolejowe inwestycje. Rowerowa szyna, z której nie skorzystają rowerzyści

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-10-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Kolejowe inwestycje. Rowerowa szyna, z której nie skorzystają rowerzyści
fot. MJ
Dobiega końca modernizacja pruszkowskiego tunelu, który połączył obydwie strony miasta z peronem kolejowym. Nasi czytelnicy zarzucili kolejarzom słabą jakość wykonania obiektu. Ostatnio pojawiła się szyna rowerowa, z której nie mają jak korzystać rowerzyści. – Wybrane zostały materiały i rozwiązania, które optymalnie wpisywały się w założone przez nas ramy i zdają egzamin na wielu innych obiektach – odpowiada Łukasz Kwasiborski z PKP PLK.

Wedle zapowiedzi Polskich Linii Kolejowych miał powstać funkcjonalny i komfortowy obiekt dla pasażerów. Tymczasem tunel stał się obiektem drwin ze strony pasażerów. Poza wspomnianymi ostatnio defektami, pojawiają się kolejne, które raczej nie świadczą o funkcjonalności tunelu – wręcz o jego dysfunkcjonalności.

Szyna – nie szyna


Łukasz Kwasiborski, rzecznik prasowy PKP PLK, zapowiadał, że w najbliższym czasie rozwiąże się problem rowerzystów, którzy nie mogą korzystać z nowych podnośników na stacji. Obiecano, że na schodach pojawią się szyny. Zostały one właśnie zamontowane. Jednak nikt z nich nie korzysta. Powód? Zamontowano je bardzo blisko ściany, więc żeby rowerzysta mógł z niej skorzystać, musiałby pozbawić swojego jednośladu kierownicy.

– Podjazdy dla rowerów zostały zainstalowane w taki sposób, aby nie utrudniać pieszym dostępu do poręczy – tłumaczy Kwasiborski. – Gdyby szyna dla rowerów znajdowała się dalej od ściany, komfortowe wchodzenie po schodach z użyciem poręczy byłoby niemożliwe. Zaznaczam jednak, że podjazdy zostaną jeszcze wyprofilowane, tak by można było swobodnie prowadzić po nich rowery oraz aby nie utrudniały dostępu do poręczy ściennych – zapewnia rowerzystów.

Las rowerów

To jednak nie jedyny problem rowerowy, jaki wymaga pilnego rozwiązania. Po stronie osiedla Żbików mieszkańcy nie mają gdzie zaparkować swoich rowerów. W konsekwencji przypinają je na całej długości płotków, oddzielające miasto od torów. Na szczęście w niedługim czasie powinno się to zmienić. – Budowa parkingu rowerowego przy stacji w Pruszkowie jest ujęta w naszych planach – zapowiada rzecznik. Zaznacza, że prace przy tunelu jeszcze się nie zakończyły, więc część rozwiązań jest na razie tymczasowa. – Chcemy, aby parking dla rowerów powstał do końca tego roku. Pojawi się on tam w ramach programu zakładającego montaż stojaków rowerowych na kilkuset stacjach w Polsce – wyjaśnia.


fot. MJ

W 2014 roku program objął swoim zasięgiem 400 stacji, w tym roku obejmie kolejnych 300. – Akcja się nie kończy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wsłuchują się w głos pasażerów i planują kolejne miejsca pozwalające bezpiecznie zostawić rower i wsiąść do pociągu – informuje Kwasiborski.

Zdają egzamin?

Okazało się także, że ściany tunelu w Pruszkowie zostały pokryte powłoką antygraffiti, aby zminimalizować skutki działań wandali. – Przy pracach projektowych wybrane zostały materiały i rozwiązania, które optymalnie wpisywały się w założone przez nas ramy i zdają egzamin na wielu innych obiektach w całym kraju – mówi Kwasiborski. – Po zakończeniu wszystkich prac na stacji do dyspozycji pasażerów będzie obiekt przyjazny dla niepełnosprawnych, rowerzystów i rodziców z wózkami dziecięcymi – zaznacza rzecznik.

Jak zapewnił też Łukasz Kwasiborski z PKP PLK, wszelkie usterki i uwagi płynące do nich ze strony pasażerów niezwłocznie przekazywane są wykonawcy. – Konsultujemy wtedy z nim możliwe rozwiązania. Mówię tu chociażby o szybach w wiatach, które nie są równe. Wykonawca został już o tym poinformowany i zajmie się sprawą – wyjaśnia.

Cała inwestycja na linii Warszawa – Skierniewice zakończy się w listopadzie i wtedy też będzie można zobaczyć finalny efekt prac na stacji.


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

Mobilność

Wrocław z drugą najlepszą infrastrukturą rowerową w kraju

UM Wrocław 20 listopada 2024

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

Mobilność

Poznań zapowiada kolejne nowe drogi rowerowe

UM Poznań 20 sierpnia 2024

Kraków ma zespół do rozwoju infrastruktury rowerowej

Mobilność

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij