Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-11-05 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Stoisko Vectii w Kortrijk Fot. ms, transport-publiczny.pl
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Kolejowa Grupa CAF wchodzi w rynek autobusów z Vectią [zdjęcia]
Hiszpańska Grupa CAF wychodzi poza branżę kolejową. Wraz z producentem nadwozi autobusowych Castrosua buduje silną markę Vectia, która zajmuje się produkcją autobusów hybrydowych i elektrycznych. Można było zobaczyć je w belgijskim Kortrijk, podczas targów Busworld 2017.

Vectia pokazała w Kortrijk dwa autobusy. Zgodnie z filozofią firmy, oba są mniej lub bardziej ekologiczne.

Pierwszy to hybrydowy 10,7 metrowy Teris 10, w dwudrzwiowej konfiguracji (dostępny jest też jeszcze krótszy autobus), z silnikiem spalinowym o mocy 160kW, wspomaganym instalacją elektryczną. Pojazd wyposażono skromnie, z nastawieniem na jego eksploatacje, a nie walory estetyczne. Tworzywa sztuczne w pojeździe są więc bardzo widoczne. Nieco podobne autobusy wyprodukowane kilka lat temu dla miast litewskich, gdzie nie zyskały szczególnej sympatii i szybko otrzymały miano „plastikowych puszek”, Na Półwyspie Iberyjskim takie wyposażenie wnętrza może być jednak zaletą – jest łatwe do sprzątania i na równych drogach elementy plastikowe nie dają o sobie szczególnie znać.

Drugim pojazdem była Vectia Veris 12 – trzydrzwiowy, całkowicie elektryczny autobus miejski. Podobnie jak w Terisie, wnętrze jest niezwykle proste i pełne plastikowym elementów. Nie sprawia to wspaniałego wrażenia, z drugiej strony – trudno przyczepić się do poziomu spasowania poszczególnych elementów pojazdu, co wciąż jest bardzo widoczne np. w pojazdach chińskich. Bardzo spodobało nam się natomiast to, że mimo konieczności montażu baterii i innych urządzeń elektrycznych, w pojeździe za wszelką cenę szukano przestrzeni dla pasażerów i znaleziono ją. Dzięki temu w pojeździe jest taka liczba miejsc siedzących, jaką normalnie znajdziemy w pojazdach z silnikiem diesla. Vectia może być ładowana zarówno na zajezdni, jak i z masztów pantografowych na końcówkach linii.

Vectia ma już za sobą pierwsze sukcesy sprzedażowe – kilkanaście autobusów elektrycznych i hybrydowych jeździ po kilku hiszpańskich miastach. M.in. w Valladolid, Pampelunie i w Sewilli.

Coraz więcej firm stricte kolejowych interesuje się przemysłem autobusowym. Należy do nich m.in. Alstom, CRRC, czy Siemens.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]

Komunikacja

Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]

Michał Szymajda 31 października 2017

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Komunikacja

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Michał Szymajda 28 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS