Global Rail News/Bath Trams/newcivilengineer.co.uk/tk
Podziel się ze znajomymi:
KOMUNIKACJA
Fot. Arpingstone/Wikimedia Commons
Władze Bath zastanawiają się nad zbudowaniem w mieście sieci tramwajowej. Plany te stają się coraz bardziej realne, szczególnie, że opublikowane właśnie studium wykonalności dotyczące budowy linii wykazuje zasadność dla realizacji tego typu projektu.
W opracowanym dokumencie wskazano cztery kluczowe korytarze transportowe miasta: droga A4/A36 Newbridge, A367 Odd Down (trasa z największym potencjałem), Lansdown oraz A4 Lambridge. To właśnie one byłyby najbardziej zasadne co do budowy linii tramwajowej. Nie podano jednak szczegółowych analiz, dotyczących m.in. kosztów budowy. Nie ma też informacji o globalnym wpływie ewentualnego stworzenia sieci na cały system transportowy miasta i regionu. Na wypadek dalszych działań zmierzających do podjęcia decyzji o ewentualnej budowie tramwaju samorząd będzie uzupełniał brakujące dane.
W dokumencie wskazano, że na wypadek budowy sieci, konieczna byłaby zmiana organizacji ruchu dla samochodów, w tym zamknięcie lub przesunięcie niektórych tras. Z analizy wynika również, że na wypadek budowy sieci tramwajowej trzeba kompletnie przeorganizować ruch rowerzystów – w celu poprawy ich bezpieczeństwa.
Studium zostało opracowane na zlecenie jednostki samorządowej Bath and North East Somerset przez grupę konsultantów Atkins. Jego sporządzenie poprzedziły liczne sugestie mieszkańców, którzy w Bath od kilku lat walczą o tramwaj. Przedstawiciel samorządu – Tim Warren – podkreślił, że to tylko wstępne studium wykonalności. – Wiemy, że istnieje potrzeba rozwiązania problemu korków, a także poprawienia jakości transportu. To główne problemy Bath. Trzeba wziąć pod uwagę każdą opcję, która stałaby się elementem szerszej transportowej strategii – dodał. Do przeprowadzenia szczegółowych analiz potrzebne też będą m.in.: prognozy ruchu, koszty budowy oraz dane dotyczące wpływu budowy na rozwój regionu.
W Bath funkcjonował już system tramwajowy. W latach 1880–1902 były to tramwaje konne, a od 1903 do 1939 roku – pojazdy elektryczne. Przez ostatnie dwa lata funkcjonowania systemu tramwaje były sukcesywnie zastępowane autobusami. Bath to kolejne brytyjskie miasto, które chce tego rodzaju transportu. Kilka lat temu tramwaje uruchomiono w Edynburgu, a niebawem ruszy budowa sieci w Preston.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.