Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kolejne brytyjskie miasto chce tramwaju

Dalej Wstecz
Autor:

Tomasz Kościelny

Data publikacji:
2018-01-28 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Bath Trams/newcivilengineer.co.uk/tk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejne brytyjskie miasto chce tramwaju
Fot. Arpingstone/Wikimedia Commons
Władze Bath zastanawiają się nad zbudowaniem w mieście sieci tramwajowej. Plany te stają się coraz bardziej realne, szczególnie, że opublikowane właśnie studium wykonalności dotyczące budowy linii wykazuje zasadność dla realizacji tego typu projektu.

W opracowanym dokumencie wskazano cztery kluczowe korytarze transportowe miasta: droga A4/A36 Newbridge, A367 Odd Down (trasa z największym potencjałem), Lansdown oraz A4 Lambridge. To właśnie one byłyby najbardziej zasadne co do budowy linii tramwajowej. Nie podano jednak szczegółowych analiz, dotyczących m.in. kosztów budowy. Nie ma też informacji o globalnym wpływie ewentualnego stworzenia sieci na cały system transportowy miasta i regionu. Na wypadek dalszych działań zmierzających do podjęcia decyzji o ewentualnej budowie tramwaju samorząd będzie uzupełniał brakujące dane.

W dokumencie wskazano, że na wypadek budowy sieci, konieczna byłaby zmiana organizacji ruchu dla samochodów, w tym zamknięcie lub przesunięcie niektórych tras. Z analizy wynika również, że na wypadek budowy sieci tramwajowej trzeba kompletnie przeorganizować ruch rowerzystów – w celu poprawy ich bezpieczeństwa.

Studium zostało opracowane na zlecenie jednostki samorządowej Bath and North East Somerset przez grupę konsultantów Atkins. Jego sporządzenie poprzedziły liczne sugestie mieszkańców, którzy w Bath od kilku lat walczą o tramwaj. Przedstawiciel samorządu – Tim Warren – podkreślił, że to tylko wstępne studium wykonalności. – Wiemy, że istnieje potrzeba rozwiązania problemu korków, a także poprawienia jakości transportu. To główne problemy Bath. Trzeba wziąć pod uwagę każdą opcję, która stałaby się elementem szerszej transportowej strategii – dodał. Do przeprowadzenia szczegółowych analiz potrzebne też będą m.in.: prognozy ruchu, koszty budowy oraz dane dotyczące wpływu budowy na rozwój regionu.

W Bath funkcjonował już system tramwajowy. W latach 1880–1902 były to tramwaje konne, a od 1903 do 1939 roku – pojazdy elektryczne. Przez ostatnie dwa lata funkcjonowania systemu tramwaje były sukcesywnie zastępowane autobusami. Bath to kolejne brytyjskie miasto, które chce tego rodzaju transportu. Kilka lat temu tramwaje uruchomiono w Edynburgu, a niebawem ruszy budowa sieci w Preston.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wielka Brytania. Tramwaje wracają do Preston

Komunikacja

Wielka Brytania. Tramwaje wracają do Preston

Tomasz Kościelny 18 stycznia 2018

Kraków przygotowuje się do budowy tramwaju na Azory

Przestrzeń

Kraków przygotowuje się do budowy tramwaju na Azory

Jakub Dybalski 15 stycznia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS