Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kolejarze myślą o alternatywie dla Olsztyna Głównego

Dalej Wstecz
Autor:

Martyn Janduła

Data publikacji:
2015-10-21 11:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kolejarze myślą o alternatywie dla Olsztyna Głównego
wiz.
Toczą się rozmowy między PKP a właścicielem drugiej części budynku dworca w Olsztynie – Retail Provider i TriGranit. Mimo że znana jest wszystkim koncepcja połączenia funkcji dworcowych z centrum handlowym, to kolejarze chcą mieć w zanadrzu alternatywny plan dla tego budynku.

– Olsztyn Główny, podobnie jak Warszawa Główna i Warszawa Zachodnia, to projekty, które są w trakcie postępowań – zapewnia Maciej Król, prezes spółki deweloperskiej Xcity Investment. – Jesteśmy na etapie rozmów z konsorcjum – właścicielem PKS-u i firmą TriGranit. Wiemy od naszego partnera, że jest przygotowywana nowa koncepcja, która przewiduje odtworzenie funkcji kolejowej w tym miejscu i stworzenie kompleksu komercyjnego – informuje.

W zeszłym miesiącu, a dokładnie 2 września, doszło do formalnej wymiany gruntów między PKP a gminą Olsztyn. Zgodnie z podpisanym dokumentem PKP SA otrzymają tereny w rejonie dworca Olsztyn Główny, niezbędne do realizacji projektu oraz dodatkowe grunty, które stanowią uzupełnienie transakcji i zostaną przeznaczone do komercyjnego zagospodarowania. W zamian za to spółka kolejowa przekaże miastu nieruchomość położoną przy alei Sybiraków.

Jak zapowiadają kolejarze, nadrzędną kwestią jest wykorzystanie potencjału dwóch dworców, które funkcjonują w tej lokalizacji – dworca kolejowego i dworca PKS. – Naturalną wydaje się zintegrowanie centrum komunikacyjnego, by ono jako funkcja w pierwszej kolejności nadało kształt pozostałym częściom projektu – zaznacza Król.

Jednak budowa centrum handlowego wraz z funkcjami dworców PKS i PKP nadal nie jest przesądzona. Kolejarze cały czas czekają na informacje od inwestora, ale w międzyczasie opracowują własny projekt. – Jest on trochę alternatywny, bowiem nie chcemy opierać się wyłącznie na propozycjach prywatnego inwestora. Planujemy sam dworzec z peronami. Moglibyśmy go zrobić z pieniędzy unijnych – zdradza plany Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

– W tej chwili rozważamy modernizację dotychczasowego dworca kolejowego, a nie budowanie zupełnie nowego obiektu. Planujemy odtworzenie tej bryły, która istnieje – możliwe też, że przez modernizację – oraz stworzenie w sąsiedztwie Zintegrowanego Obiektu Handlowego z funkcją dworca PKS – zdradza szczegóły Maciej Król, prezes spółki deweloperskiej Xcity Investment.

Tymczasem pod koniec sierpnia uzyskaliśmy rozbieżne – z zachowującym powściągliwość stanowiskiem PKP SA – oświadczenie firmy Retail Provider, która jest w posiadaniu połowy dworca od strony PKS-u, że rozmowy nad projektem przebiegają pozytywnie. – Uzgodniliśmy z miastem zakres prac inwestycyjnych leżących po naszej stronie. Mamy za sobą silne wsparcie branżowego inwestora, jak również PKP. Widzimy ogromne zainteresowanie Kolei olsztyńskim projektem – mówi Rafał Trusiewicz, prezes Retail Provider.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dworcowe inwestycje PKP. Te najgorętsze i te planowane

Przestrzeń

Dworcowe inwestycje PKP. Te najgorętsze i te planowane

Martyn Janduła 29 października 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS