Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-04 11:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
fot. Kliczko/FB
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów chce więcej tramwajów. Pesa uruchomi produkcję na Ukrainie?
Kijów, podczas prezentacji Fokstrotów i Elektronów na trasie szybkiego tramwaju, zapowiedział dalszą wymianę taboru tramwajowego w mieście. W celu ograniczenia kosztów miasto myśli nad joint-venture z zagranicznymi podmiotami. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, produkcji na Ukrainie nie wyklucza Pesa, która dostarczyła do stolicy kraju dziesięć Fokstrotów.

Witalij Kliczko, mer Kijowa, podczas prezentacji tramwajów polskiej i ukraińskiej produkcji zapowiedział, że do końca roku na linii szybkiego tramwaju Borszahiwskiej będzie kursować wyłącznie nowy tabor tramwajowy. – To ważny krok w uczynieniu Kijowa nowoczesnym miastem – by mieszkańcy mogli wygodnie poruszać się po mieście – mówi Witalij Kliczko.

Teraz do obsługi linii skierowano dziesięć Fokstrotów, dostarczonych przez Pesę oraz dwa Elektrony lwowskiej firmy Elektrontrans. Wkrótce dołączy do nich trzeci. – Przechodzi teraz testy i odbiory – mówi Kliczko.

Kijów negocjuje z producentami w sprawie uruchomienia firmy joint-venture, która mogłaby zająć się produkcją nowych tramwajów. – Wtedy koszt mógłby być niższy. Rozważamy joint-venture z zagranicznymi firmami. To pozwoli nam na poznanie nowoczesnych technologii, stworzenie nowych miejsc pracy i zapewnienie Kijowowi nowoczesnego transportu – mówi Kliczko.

Kolejne tramwaje mają być w pełni niskopodłogowe i o dużej pojemności, przy jednoczesnym spełnianiu wszelkich europejskich standardów. Jednoprzestrzenne pojazdy będą wyposażone w ogrzewanie i klimatyzację, a także rampę dla osób na wózkach. Ponadto przewidziano system kamer wewnętrznych i zewnętrznych.

Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, Pesa, która dostarczyła dziesięć Fokstrotów, wobec dotychczasowej dobrej współpracy myśli nad zwiększaniem swojej obecności na Ukrainie i nie wyklucza uruchomienia produkcji w Kijowie lub jego okolicy. Rozmowy z Kliczką są już prowadzone od czasu jego wizyty w Pesie.

Witalij Kliczko odwiedził Pesę w połowie 2015 r. Podpisano wtedy memorandum w sprawie współpracy przy produkcji 50 tramwajów. Jeszcze pod koniec 2015 r. Pesa wysłała do Kijowa na testy jeden z tramwajów z rodziny Fokstrotów. W styczniu 2016 r.stolica Ukrainy ogłosiła przetarg na dostawę dziesięciu tramwajów. Wygrał go bydgoski producent. Pierwszy tramwaj Pesy z umowy na dostawę dziesięciu wozów został wprowadzony do ruchu pod koniec sierpnia. Wszystkie wozy zostały dostarczone do końca zeszłego roku.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pesa wraca do gry z tramwajami w Krakowie. Wykluczenie niesłuszne

Prawo & Finanse

Pesa wraca do gry z tramwajami w Krakowie. Wykluczenie niesłuszne

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2017

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Prawo & Finanse

Kary za Krakowiaki. Zostaną w Krakowie czy wrócą do Unii?

Witold Urbanowicz 20 stycznia 2017

Już oficjalnie: Pesa dostarczy kolejne tramwaje do Bydgoszczy

Komunikacja

Już oficjalnie: Pesa dostarczy kolejne tramwaje do Bydgoszczy

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS