Kielce otworzyły 10 stycznia oferty w przetargu na dostawę 24 autobusów hybrydowych. O zamówienie ubiega się dwóch producentów – Solaris i Volvo. Obie przekraczają założony kosztorys – najtańsza o ok. 10 mln zł brutto.
Przedmiotem przetargu rozpisanego przez ZTM Kielce jest
dostawa 25 hybryd o napędzie hybrydowym spalinowo-elektrycznym – dziesięciu wozów o dużej pojemności (długość ok. 18 metrów) i piętnastu o średniej pojemności (długość 12 metrów). W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Jedną z nich, opiewającą na 61,65 mln zł brutto, złożył Volvo, a drugą na kwotę 66,30 mln zł brutto przedstawił Solaris. Obie propozycje przekraczają założony budżet w wysokości 51,66 mln zł.
Volvo wycenił długi autobus na 3,00 mln zł brutto, co daje 30,01 mln zł za dziesięć pojazdów. Firma jest gotowa dostarczyć krótszy pojazd za 2,11 mln zł brutto za sztukę, co przy piętnastu wozów daje kwotę 31,64 mln zł. Solaris wycenił z kolei długi autobus na 3,14 mln zł za sztukę, co daje w sumie 31,43 mln zł, a krótszy pojazd na 2,32 mln zł brutto, co za piętnaście wozów daje kwotę 34,87 mln zł.
Cena decyduje o wyborze w 60%. Pozostałe punkty można otrzymać za rozwiązania techniczna dla autobusów przegubowych i solówek (po 15%) oraz warunki serwisu i gwarancji (10%). Volvo oferuje w przypadku elementów konstrukcyjnych szkieletów profile ze stali nierdzewnej zabezpieczone antykorozyjnie metodą lakierowania, a w przypadku poszycia zewnętrznego – aluminium, tworzywa sztuczne i ich komponenty. Z kolei Solaris zaproponował odpowiednio profile ze stali nierdzewnej oraz stal nierdzewną, aluminium, tworzywa sztuczne i ich komponenty. W przypadku przedniego zawieszenia Volvo zgłosiło zawieszenie zależne ze sztywną belką, podczas gdy Solaris proponuje zawieszenie niezależne. Firmy zaproponowały podobne warunki gwarancji z wyjątkiem urządzeń służących gromadzeniu energii – tutaj Solaris zaoferował minimalny okres 144 miesięcy, podczas gdy Volvo gwarantuje 180 miesięcy.
Pojazdy, zgodnie z kontraktem, powinny zostać dostarczone do połowy grudnia 2017 r. Szczegółowo o specyfikacji zamówienia pisaliśmy
TUTAJ.