Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kiedy bilet aglomeracyjny w Zagłębiu Miedziowym?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kiedy bilet aglomeracyjny w Zagłębiu Miedziowym?
Gieroj, lic. CC BY-SA 3.0ratusz w Lubinie
– Nie wcześniej niż za półtora roku – mówi Ryszard Dąbrowski z lubińskiego urzędu miasta, pytany o pomysł stworzenia biletu aglomeracyjnego, m.in. dla Lubina, Legnicy i Głogowa. Obowiązywałby w autobusach, busach i pociągach.

Pomysł, nazwany roboczo „Jeden bilet – jedna taryfa”, będący pilotażowym projektem integracji transportu publicznego w całym regionie, jest w tym momencie w fazie konsultacji miedzy przedstawicielami samorządów Zagłębia Miedziowego. Dąbrowski ocenia, że zatwierdzenie projektu, co wiąże się też z podzieleniem się kosztami całego przedsięwzięcia, może nastąpić do końca listopada. Jeszcze nie wiadomo w jakiej formie miałaby być realizowana wspólna komunikacja (spółka, związek transportowy), ale zapytany o to, kiedy pasażerowie pojadą na jednym bilecie autobusem i pociągiem mówi, że nie wcześniej niż za półtora roku.

Celem jest stworzenie jednego rozkładu jazdy, jednego biletu i jednej taryfy w całym regionie, którego najważniejsze miasta to Lubin, Legnica, Głogów i Polkowice. Dąbrowski jako przykład podaje bilet Euro–Nysa, który powstał dzięki współpracy niemieckiego związku komunikacyjnego ZVON i powiatów polskich i czeskich. Za 25 zł przez cały dzień można jeździć pociągami i komunikacją miejską po niemieckich Górnych Łużycach, czeskim Kraju Libereckim, a w Polsce m.in. pociągami, PKS–ami na terenie powiatów bolesławieckiego, jeleniogórskiego, lubańskiego, lwóweckiego i zgorzeleckiego i komunikacją miejską w Bolesławcu.

– Gdyby chodziło tylko o busy i autobusy, to nie byłoby problemu. Kłopot jest z pociągami – mówi Dąbrowski wskazując m.in. na niewyremontowaną linię kolejową 289, łączącą Legnicę, trasą przez Lubin z Rudną. – Ta linia nie należy do samorządów, a do PKP PLK. Dla systemu jest kluczowa, ale na razie niewydolna, po można po niej jeździć z prędkością ledwie 25–30 km na godzinę. PLK ma ją przewidzianą do modernizacji za 2–3 lata, ale może zrobi to szybciej, próbując wykorzystać środki unijne – zastanawia się. Modernizacja linii wiązałaby się też z wydatkami po stronie samorządów. Chodzi o zbudowanie węzłów przesiadkowych na trasie.

– Przydałaby się też linia, która mogłaby się stać swego rodzaju ringiem wokół całego regionu, łącząca Lubin, Polkowice, Głogów i z powrotem prowadząca do Lubina. Tam trzeba by było wybudować część torów, ale to już trasa pod zarządem KGHM – dodaje.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Komunikacja

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Modlin: Już nie pięć a osiem złotych zapłaci Ryanair?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Pozostałe z wątku:

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Komunikacja

Z Jeny do Łodzi. Jeden tramwaj za 30 tys. euro

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Most na Pragę. Rozstrzygnięto przetarg na projekt pasów przy Karowej

Przestrzeń

Modlin: Już nie pięć a osiem złotych zapłaci Ryanair?

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Komunikacja

Wspólny bilet w aglomeracji warszawskiej na kolejne 20 miesięcy

Jakub Madrjas 02 sierpnia 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Przestrzeń

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5