Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kędzierzyn-Koźle: Solaris i Volvo podzielą się zamówieniem?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-05-21 16:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kędzierzyn-Koźle: Solaris i Volvo podzielą się zamówieniem?
fot. W lodówce już tylko maślanka, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Gmina Kędzierzyn-Koźle otworzyła oferty w przetargu na zakup czterech autobusów. Postępowanie podzielone jest na dwie części. Pierwsza obejmuje trzy autobusy jednoczłonowe klasy maxi z silnikami o zapłonie samoczynnym. Druga natomiast jeden autobus jednoczłonowy klasy maxi z napędem hybrydowym.

Kędzierzyn-Koźle wymaga autobusów o długości 11,8-12 m z drzwiami w układzie 2-2-2 o szerokości 1200 mm każde. Autobusy z silnikiem spalinowym o mocy min. 200 kW mają pomieścić min. 90 podróżnych, natomiast hybryda – min. 70 pasażerów. W obu typach pojazdów powinno znaleźć się 28 miejsc siedzących. Wyposażenie obejmuje monitoring, nagłośnienie, elektroniczną informację pasażerską. Pojazdy będą klimatyzowane.

Autobus spalinowy ma posiadać silnik o mocy min. 200 kW, a w hybrydzie przewidziano silnik spalinowy o mocy min. 155 kW oraz silniki elektryczne o mocy min. 110 kW. Silniki elektryczne mają być umieszczone na piastach kół lub przed tylnym mostem. Magazynowanie energii elektrycznej w hybrydzie musi być zbudowane w oparciu o akumulatory lub/i superkondensatory lub też inne urządzenia zdolne do magazynowania energii elektrycznej i współpracy z systemem zarządzania energią napędu hybrydowego. Energia elektryczna do magazynu energii musi być generowana podczas hamowania autobusu na zasadzie rekuperacji (przetwarzania energii hamowania na energię elektryczną) oraz musi pochodzić z chwilowego nadmiaru mocy silnika wysokoprężnego. Pojemność magazynu energii powinna umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym, na dystansie co najmniej kilkuset metrów, w szczególności podczas ruszania autobusu np. z przystanku lub ze świateł.

Dzisiaj (21 maja) minął termin składania ofert. Pojazdy z silnikami o zapłonie samoczynnym chce dostarczyć wyłącznie Solaris, który wycenił ofertę na 3,21 mln zł brutto. To nieco mniej niż przewidywał to budżet zamawiającego, określony na kwotę 3,46 mln zł brutto. O dostawy hybrydy rywalizuje dwóch dostawców – Volvo Bus z kwotą 1,76 mln zł brutto oraz Solaris z kwota 1,78 mln zł brutto. Budżet na tę część został określony na kwotę 1,70 mln zł brutto. Pojazdy miałyby zostać dostarczone w terminie do 365 dni od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kędzierzyn-Koźle kupuje cztery autobusów, w tym hybrydę

Komunikacja

Kędzierzyn-Koźle kupuje cztery autobusów, w tym hybrydę

Witold Urbanowicz 30 marca 2018

Kędzierzyn-Koźle: Kupować i wymieniać tabor

Komunikacja

Kędzierzyn-Koźle: Kupować i wymieniać tabor

Martyn Janduła 21 czerwca 2016

Kędzierzyn-Koźle finiszuje projekt unijny dwoma pojazdami

Prawo & Finanse

Kędzierzyn-Koźle finiszuje projekt unijny dwoma pojazdami

Witold Urbanowicz 23 marca 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS